EBA, BA και BAS: ορισμός, δυνατότητες και αρχή λειτουργίας

EBA, BA και BAS: ορισμός, δυνατότητες και αρχή λειτουργίας

Τα EBA, BA και BAS αποτελούν είδη συστημάτων πέδησης εκτάκτου ανάγκης, των οποίων γίνεται χρήση στα αυτοκίνητα των Mercedes-Benz, BMW, Volvo, Toyota, όπως και σε κάποια άλλα. Αυτού του είδους τα συστήματα ελαττώνουν τις αποστάσεις φρεναρίσματος και μπορούν να συνδράμουν στην αποφυγή ατυχήματος. Αντισταθμίζουν τις αργοπορημένες αντιδράσεις των οδηγών ή την άσκηση ανεπαρκούς πίεσης στο πετάλι του φρένου κατά την πέδηση εκτάκτου ανάγκης. Στο σύνολό τους, τα καινούρια οχήματα που πουλιούνται στην Ε.Ε., απαιτείται να είναι εφοδιασμένα με ένα σύστημα υποβοήθησης πέδησης εκτάκτου ανάγκης.

Πώς λειτουργούν τα EBA, BA και BAS

Ένα από τα κύρια τμήματα του συστήματος είναι ο αισθητήρας που μετράει την ταχύτητα κίνησης της ράβδου του σεβρό των φρένων. Αν το πετάλι του φρένου πιεστεί απότομα, η μονάδα ελέγχου ενεργοποιεί την ηλεκτρομαγνητική μονάδα ενίσχυσης κενού. Έτσι, αυξάνεται η δύναμη που ασκείται από τον οδηγό στο πετάλι του φρένου. Ως συνέπεια, η πίεση στο σύστημα φρένων μεγαλώνει, κάνοντας τον μηχανισμό πέδησης να ενεργοποιηθεί γρηγορότερα.

Τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με τα EBA, BA ή BAS

  •  Volvo S60 I, XC60 I,
  • Mazda CX-9 (TB),
  •  Mercedes-Benz C-Class W203, S-Class W221, S-Class W140, M-Class W163,
  •  Peugeot 508 I,
  • Citroën DS3,
  • Toyota Corolla XI.

Τα αίτια των δυσλειτουργιών στα EBA, BA και BAS 

  • Βλάβη του αισθητήρα της ράβδου του σεβρό.
  • Οξείδωση των επαφών της μονάδας ελέγχου.
  • Κομμένα καλώδια.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *