Οι κινητήρες CRD αποτελούν κινητήρες ντίζελ με υπερσυμπιεστή και σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου, οι οποίοι τοποθετούνται στα αυτοκίνητα των Chrysler, Dodge και Jeep. Είναι διαθέσιμοι από το 2000. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες κατασκευάζονται από τις VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG και Daimler AG. Χαρακτηρίζονται από υψηλές επιδόσεις και βέλτιστη ροπή.
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων CRD
Οι πιο πολλοί κινητήρες CRD διαθέτουν μπλοκ κινητήρα από χυτοσίδηρο. Οι εκδόσεις με μπλοκ από αλουμίνιο σπανίζουν. Η κεφαλή των κυλίνδρων είναι πάντα φτιαγμένη από αλουμίνιο. Ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων κάνει χρήση καδένας ή ιμάντα. Κατά κανόνα, για την τροφοδοσία του καυσίμου γίνεται χρήση κοινού δοχείου (common rail). Οι κινητήρες ECD που είναι εφοδιασμένοι με μονά μπεκ ψεκασμού αποτελούν εξαίρεση. Οι υπερσυμπιεστές για τους συγκεκριμένους κινητήρες φτιάχνονται, συνήθως, από την Garrett ή την IHI.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες CRD
Κωδικός | Κατασκευαστής | Κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Αριθμός και διάταξη κυλίνδρων | Αριθμός βαλβίδων | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Μοντέλα εφοδιασμένα με αυτό το είδος κινητήρα |
ENJ | VM Motori | 2.5 | εν σειρά-τέσσερις | 16 | 141 | 340 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ENS | VM Motori | 2.8 | εν σειρά-τέσσερις | 16 | 160–200 | 360– 460 | 2006 | Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro |
ENR | VM Motori | 2.8 | εν σειρά-τέσσερις | 16 | 150–163 | 360–400 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ECD | Volkswagen AG | 2.0 | εν σειρά-τέσσερις | 16 | 140 | 310 | 2006 | Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK |
EXF | Fiat Powertrain/ VM Motori | 3.0 | V6 | 24 | 190– 250 | 440–570 | 2010 | Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2 |
EDJ | Daimler AG | 2.2 | εν σειρά-τέσσερις | 16 | 121– 150 | 300 | 2002 | Chrysler PT Cruiser |
ECE | Volkswagen AG | 2.0 | εν σειρά-τέσσερις | 16 | 140 | 310 | 2006 | Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK |
EXL | Daimler AG | 3.0 | V6 | 24 | 218 | 510 | 2005 | Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων CRD
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Η βαλβίδα ελέγχου πίεσης καυσίμου συχνά καταστρέφεται. | ENJ; ENS; ENR |
Τα μπεκ γίνονται συχνά μη χρηστικά. | ENJ; EDJ4 ECE; ECD; ENS; ENR |
Ο αισθητήρας ροής μάζας αέρα συσσωρεύει ακαθαρσίες πρόωρα. Συνήθως, αυτό προκαλείται από το σκίσιμο της μεμβράνης της βαλβίδας εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου. | ENJ |
Ο θερμοστάτης έχει σχετικά μικρό κύκλο ζωής. | ENJ; EXF |
Ο αισθητήρας θέσης του στροφαλοφόρου άξονα ορισμένες φορές χαλάει. | EDJ; ENJ |
Ο στροβιλοσυμπιεστής έχει μικρό κύκλο ζωής. | ENS; EXL4 ECE; ECD; ENR |
Ο σύνδεσμος του θερμαντήρα του φίλτρου καυσίμου χάνει συχνά τη στεγανότητά του. | ENS; ENR |
Η βαλβίδα EGR μαζεύει γρήγορα επικαθίσεις άνθρακα και μπλοκάρει. | ECD; ECE |
Οι σωλήνες του στροβιλοσυμπιεστή είναι επιρρεπείς στο να ραγίζουν. | EXF |
Η βαλβίδα του ψυγείου λαδιού του κινητήρα χαλάει, επιφέροντας την έλλειψη λαδιού. | EXF |
Τα πτερύγια της πολλαπλής εισαγωγής συχνά μπλοκάρουν. | EXL; EDJ |
Οι ταχυσύνδεσμοι απελευθέρωσης του συστήματος καυσίμου χάνουν την ελαστικότητά τους, επιφέροντας την δημιουργία φυσαλίδων αέρα. | EDJ |
Συχνά, προκύπτουν διαρροές του λαδιού κινητήρα. | EXL |
Η πολλαπλή εξαγωγής είναι επιρρεπής στο να ραγίζει. | EXL |
Σχόλιο