![Κινητήρες iTEQ (DDi iTEQ): χαρακτηριστικά λειτουργίας](https://cdn.club-magazin.autodoc.de/uploads/sites/12/2021/06/iTEQ-DDi-iTEQ-engine.jpg)
Η iTEQ (DDi iTEQ) αποτελεί μια σειρά κινητήρων ντίζελ, οι οποίοι κατασκευάζονται από την Isuzu Motors. Ο πρώτος κινητήρας της συγκεκριμένης σειράς κυκλοφόρησε το 2004. Τοποθετούνταν στα pickup (ημιφορτηγά) D-Max, όπως και στα αμαξώματος επί πλαισίου SUV MU-7 και MU-X. Τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail).
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων iTEQ
Οι iTEQ αποτελούν εν σειρά, τετρακύλινδρους και 16βάλβιδους κινητήρες. Στο σύνολό τους, είναι μονού ή διπλού στροβιλοσυμπιεστή (τούρμπο) με ιντερκούλερ. Κάποιες εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Το μπλοκ του κινητήρα είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο και η κεφαλή των κυλίνδρων είναι φτιαγμένη από ειδικό κράμα αλουμινίου το οποίο είναι κατοχυρωμένο ως πατέντα από την Isuzu Motors. Ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων κάνει, συνήθως, χρήση μιας καδένας από χάλυβα. Η μονάδα εμβόλου-διωστήρα των μπεκ ψεκασμού καυσίμου είναι επιστρωμένη με εβονίτη, ο οποίος εγγυάται τον μεγαλύτερο κύκλο ζωής της μονάδας, ακόμα κι αν γίνεται χρήση χαμηλής ποιότητας καυσίμων. Γεγονός που αποτελεί χαρακτηριστικό των μπεκ ψεκασμού των κινητήρων της Isuzu.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες iTEQ
Σειρά | Κυβισμός, λίτρα | Κωδικός έκδοσης | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Μοντέλα εφοδιασμένα με αυτόν τον τύπο κινητήρα |
4JJ1 | 3.0 | TC | 177 | 430 | 2004 | Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado |
3.0 | TCX | 163 177 |
360 380 |
2006 2011 |
Isuzu D-Max, MU-X | |
4JK1 | 2.5 | TC | 116 | 280 | 2005 | Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado |
2.5 | TCX | 136 | 325 | 2005 | Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado | |
2.5 | 1E5-TC | 160 | 400 | 2012 | Isuzu D-Max (μόνο για την Ευρώπη) |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων iTEQ
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Επικαθίσεις άνθρακα συσσωρεύονται πάνω στη βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας αερίων), προξενώντας το μπλοκάρισμά της. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Τα διάκενα των βαλβίδων διαφοροποιούνται με το πέρασμα του χρόνου. Η χειροκίνητη ρύθμιση καθίσταται αναγκαία εξαιτίας της απουσίας υδραυλικής αυτορρύθμισης. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ φράζει σε σχετικά λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX |
Σχόλιο