Κινητήρες iTEQ (DDi iTEQ): χαρακτηριστικά λειτουργίας

Κινητήρες iTEQ (DDi iTEQ): χαρακτηριστικά λειτουργίας

Η iTEQ (DDi iTEQ) αποτελεί μια σειρά κινητήρων ντίζελ, οι οποίοι κατασκευάζονται από την Isuzu Motors. Ο πρώτος κινητήρας της συγκεκριμένης σειράς κυκλοφόρησε το 2004. Τοποθετούνταν στα pickup (ημιφορτηγά) D-Max, όπως και στα αμαξώματος επί πλαισίου SUV MU-7 και MU-X. Τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail).

Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων iTEQ

Οι iTEQ αποτελούν εν σειρά, τετρακύλινδρους και 16βάλβιδους κινητήρες. Στο σύνολό τους, είναι μονού ή διπλού στροβιλοσυμπιεστή (τούρμπο) με ιντερκούλερ. Κάποιες εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Το μπλοκ του κινητήρα είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο και η κεφαλή των κυλίνδρων είναι φτιαγμένη από ειδικό κράμα αλουμινίου το οποίο είναι κατοχυρωμένο ως πατέντα από την Isuzu Motors. Ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων κάνει, συνήθως, χρήση μιας καδένας από χάλυβα. Η μονάδα εμβόλου-διωστήρα των μπεκ ψεκασμού καυσίμου είναι επιστρωμένη με εβονίτη, ο οποίος εγγυάται τον μεγαλύτερο κύκλο ζωής της μονάδας, ακόμα κι αν γίνεται χρήση χαμηλής ποιότητας καυσίμων. Γεγονός που αποτελεί χαρακτηριστικό των μπεκ ψεκασμού των κινητήρων της Isuzu.

Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες iTEQ 

Σειρά Κυβισμός, λίτρα Κωδικός έκδοσης Μέγιστη ισχύς, ίπποι Μέγιστη ροπή, Nm Έναρξη παραγωγής Μοντέλα εφοδιασμένα με αυτόν τον τύπο κινητήρα
4JJ1 3.0 TC 177 430 2004 Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado
3.0 TCX 163
177
360
380
2006
2011
Isuzu D-Max, MU-X
4JK1 2.5 TC 116 280 2005 Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado
2.5 TCX 136 325 2005 Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado
2.5 1E5-TC 160 400 2012 Isuzu D-Max (μόνο για την Ευρώπη)

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων iTEQ

ΔυσλειτουργίεςΚινητήρες
Επικαθίσεις άνθρακα συσσωρεύονται πάνω στη βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας αερίων), προξενώντας το μπλοκάρισμά της.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Τα διάκενα των βαλβίδων διαφοροποιούνται με το πέρασμα του χρόνου. Η χειροκίνητη ρύθμιση καθίσταται αναγκαία εξαιτίας της απουσίας υδραυλικής αυτορρύθμισης.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ φράζει σε σχετικά λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *