Το S-AWC (Super All Wheel Control – Υπερ-Έλεγχος Όλων των τροχών) αποτελεί ένα εταιρικό σύστημα ελέγχου των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος, που τοποθετείται στα τετρακίνητα (AWD) αυτοκίνητα της Mitsubishi. Η χρήση του ξεκίνησε το 2007. Το συγκεκριμένο σύστημα κάνει έλεγχο της ποσότητας της ροπής που μεταδίδεται σε κάθε τροχό. Έτσι, βελτιστοποιούνται τα δυναμικά χαρακτηριστικά, ο χειρισμός, η ασφάλεια και οι εκτός δρόμου ικανότητες του οχήματος.
Ο τρόπος λειτουργίας του S-AWC
Η τετρακίνηση των αυτοκινήτων που εξοπλίζονται με S-AWC ενδέχεται να είναι είτε μόνιμη, είτε κατόπιν επιλογής. Η ισόποση κατανομή της ροπής ανάμεσα στους άξονες γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη ή κεντρικού διαφορικού. Οι υβριδικές εκδόσεις, δεν διαθέτουν μηχανική σύνδεση ανάμεσα στους άξονες. Ο οπίσθιος άξονας παίρνει κίνηση από ένα ηλεκτρικό μοτέρ.
Το S-AWC βελτιώνει λειτουργικά τα πιο κάτω συστήματα:
- AYC (Active Yaw Control): Κάνει έλεγχο των διαφορικών των τροχών και του υδραυλικού τιμονιού. Το συγκεκριμένο σύστημα κάνει την κατανομή της ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς με βάση τις οδικές συνθήκες.
- ASC (Active Stability Control): Παρέχει βοήθεια στη διατήρηση της επιθυμητής πορείας, μειώνοντας την ταχύτητα του άξονα που ολισθαίνει με τη μείωση της ροπής του κινητήρα.
- Sport ABS: Παρέχει βελτίωση της απόδοσης της πέδησης στις στροφές και δεν επιτρέπει την ολίσθηση.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του S-AWC
Είδος κίνησης | Κατανομή ροπής | Λειτουργίες | Μοντέλα της Mitsubishi που εξοπλίζονται με το συγκεκριμένο είδος κίνησης | |
ανάμεσα στους άξονες | ανάμεσα στους τροχούς | |||
Κατ’ επιλογή τετρακίνηση (AWD) | Ο πολύδισκος συμπλέκτης ενεργοποιεί τον οπίσθιο άξονα, με το που θα εντοπιστεί πως ολισθαίνει ο εμπρόσθιος. | Ο έλεγχος του υδραυλικού τιμονιού, του ενεργού εμπρόσθιου διαφορικού και των φρένων, γίνεται από το AYC. | Eco: Για εξοικονόμηση καυσίμου. Snow: Για ολισθηρά οδοστρώματα Normal: Για ξηρά οδοστρώματα Lock: Για εκτός δρόμου επιφάνειες. | Outlander |
Υβριδική τετρακίνηση (AWD) | Το σύστημα τετρακίνησης (4WD) με τα δύο μοτέρ (Twin Motor) ασκεί έλεγχο στα 2 ηλεκτρικά μοτέρ, έκαστο εκ των οποίων κινεί το δικό του άξονα. | Το AYC μειώνει την ταχύτητα των τροχών που ολισθαίνουν, κάνοντας χρήση των μηχανισμών πέδησης. | Normal: Για οδήγηση σε καλά οδοστρώματα. 4WD Lock: Για εκτός δρόμου συνθήκες. | Outlander PHEV |
Μόνιμη τετρακίνηση (AWD) | Το κεντρικό διαφορικό κάνει κατανομή της ροπής του κινητήρα σε αναλογία 50:50. | Το AYC ασκεί έλεγχο στα φρένα και το ενεργό διαφορικό. | Tarmac: Για χωμάτινες διαδρομές. Gravel: Για υγρές και χωμάτινες διαδρομές. Snow: Για ολισθηρά οδοστρώματα. | Lancer Evolution |
Σχόλιο