Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Ποια είναι τα συμπτώματα δυσλειτουργίας;
Κάθε πρόβλημα του συγκεκριμένου τμήματος ασκεί άμεση επιρροή στη λειτουργία των μονάδων στις οποίες δίνει κίνηση, οι οποίες είναι: το δυναμό,ο συμπιεστής κλιματισμού,η αντλία υδραυλικού τιμονιού και το βεντιλατέρ ψυγείου νερού. Ενδέχεται παραδείγματος χάρη, να καταλάβει ο οδηγός ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου απαιτεί περισσότερο χρόνο για να φορτίσει. Όταν συμβαίνει αυτό, ενεργοποιείται ή αναβοσβήνει η προειδοποιητική λυχνία της μπαταρίας στον πίνακα οργάνων. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας είναι εξοπλισμένο με υδραυλικό τιμόνι, και έχει χαλάσει ο ιμάντας poly-V, θα απαιτείται ιδιαίτερα πιο μεγάλη προσπάθεια για να περιστραφεί το τιμόνι από τη συνηθισμένη. Όταν βάζετε μπροστά τον κινητήρα και όταν οδηγείτε με υψηλές σ.α.λ., ενδέχεται να ακούγεται ένα συγκεκριμένο σφύριγμα κάτω από το καπό. Κάνοντας οπτικό έλεγχο, μπορεί να προσέξετε ραγίσματα, γδαρσίματα και ξεφλουδίσματα στα πλάγια του ιμάντα, καθώς και ίχνη λαδιού στην επιφάνειά του.
Μπορεί ο χαλασμένος ιμάντας poly-V να επιφέρει αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου;
Όχι, η φθορά του συγκεκριμένου τμήματος δεν ασκεί επιρροή στην κατανάλωση καυσίμου. Αν ο ιμάντας είναι υπερβολικά σφιγμένος, θα προκαλέσει αυξημένα πλευρικά μηχανικά φορτία στο δυναμό και τον στροφαλοφόρο άξονα, με αποτέλεσμα να απαιτούν πιο πολύ ενέργεια για να περιστραφούν, αναγκάζοντας τον κινητήρα να αυξήσει λίγο την κατανάλωση καυσίμου. Η συγκεκριμένη διαφορά, ωστόσο, είναι τόσο μηδαμινή που είναι ουσιαστικά αδύνατο να την καταλάβουμε δίχως τη χρήση ειδικών οργάνων μέτρησης ακριβείας.
Γιατί ο ιμάντας poly-V σφυρίζει όταν κάνει κρύο;
Το σφύριγμα όταν παίρνει μπροστά ο κινητήρας, κυρίως όταν κάνει κρύο, οφείλεται τις περισσότερες φορές στην αύξηση του ιξώδους του λιπαντικού του, το οποίο χρησιμοποιείται στα ρουλεμάν του δυναμό ή τις τροχαλίες και των κυλίνδρων των βοηθητικών μονάδων. Όταν το λιπαντικό στερεοποιείται, για να περιστραφεί η τροχαλία χρειάζεται μεγαλύτερη δύναμη από την κανονική, έτσι ο ιμάντας αναγκαστικά αρχίζει να γλιστρά και παράγεται ο συγκεκριμένος ήχος. Μετά από κάποιο διάστημα, μόλις ζεσταθεί το σύνολο των μονάδων του αυτοκινήτου, ο ήχος σταματά. Ένα ακόμη αίτιο που προκαλεί το σφύριγμα του ιμάντα, αμέσως αφού πάρει μπροστά ο κινητήρας, αποτελεί η υγρασία που μαζεύεται ανάμεσα στον ιμάντα και τις τροχαλίες και η οποία εξατμίζεται αφού ζεσταθεί ο κινητήρας.
Μπορεί να συνεχιστεί η χρήση του ιμάντα poly-V αφού εντοπιστούν σημάδια φθοράς;
Αν ο ιμάντας χαλάσει απαιτείται η άμεση αντικατάστασή του, μιας και στην αντίθετη περίπτωση, ενδέχεται να κοπεί κατά την οδήγηση, δυσκολεύοντας το στρίψιμο του αυτοκινήτου, επιφέροντας τη διακοπή λειτουργίας του ηλεκτρικού εξοπλισμού και αποφόρτιση της μπαταρίας, κάνοντας αδύνατη την εκκίνηση του κινητήρα. Παράλληλα, το κόψιμο του ιμάντα poly-V εγκυμονεί κινδύνους και για το μηχανισμό κίνησης των βαλβίδων: ενδέχεται να τυλιχτεί γύρω από την τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα ή άλλων τροχαλιών του συστήματος και να επιφέρει το κόψιμο του οδοντωτού ιμάντα, ζημιές στις βαλβίδες του κινητήρα και σπάσιμο των γραναζιών/ού του εκκεντροφόρου.
Μπορώ να κάνω την αντικατάσταση του ιμάντα poly-V ιμάντα μόνος μου;
Η αντικατάσταση του ιμάντα poly-V αποτελεί μια χρονοβόρα διαδικασία. Αν παρ’ όλα αυτά, τηρήσετε τις οδηγίες του AUTODOC CLUB, θα καταφέρετε να την κάνετε και μόνοι σας. Να θυμάστε ότι θα πρέπει να τοποθετήσετε και καινούριους κυλίνδρους μαζί με τον ιμάντα. Βγάλτε μια φωτογραφία ή κάντε ένα σχέδιο του το διαγράμματος τοποθέτησης του ιμάντα προτού αρχίσετε. Αφού τελειώσετε, η σωστή τάνυση του ιμάντα έχει ιδιαίτερη σημασία. Για να γίνει αυτό ενδέχεται να απαιτηθούν ειδικά εργαλεία.
Τι προκαλεί το κόψιμο του ιμάντα poly-V;
Συνήθως, ο ιμάντας κόβεται εξαιτίας της πολύ μεγάλης ή ανομοιόμορφης φθοράς του, ή σε περίπτωση που οι τροχαλίες δεν είναι ευθυγραμμισμένες ή αν κολλήσουν τα ρουλεμάν του δυναμό ή των υπόλοιπων βοηθητικών μονάδων. Το συγκεκριμένο πρόβλημα προκύπτει, επίσης, και όταν δεν έχει τοποθετηθεί, όπως όταν έχει μπει ανάποδα ή χωρίς να τηρηθεί το διάγραμμα τοποθέτησής του, που παρέχει ο κατασκευαστής του οχήματος. Η παράβλεψη των συστάσεων του κατασκευαστή όσον αφορά στην αντικατάσταση των τροχαλιών από κοινού με τον ιμάντα, εγκυμονεί επίσης κινδύνους: η φθαρμένη τροχαλία που διαθέτει γρατζουνιές στην επιφάνειά της, οι οποίες ενδέχεται να χαλάσουν τον καινούριο ιμάντα. Μεγάλη σημασία έχει, επίσης, η διατήρηση της σωστής τάνυσης του τμήματος.
Με τι συνδέεται ο ιμάντας poly-V;
Με βάση την κατασκευή του οχήματος και το πακέτο εξοπλισμού του, το συγκεκριμένο τμήμα ενδέχεται να συνδέει διαφορετική ποσότητα μονάδων. Τις περισσότερες φορές, ο ιμάντας συνδέεται με τις τροχαλίες του δυναμό, του συμπιεστή του κλιματισμού και της αντλίας του υδραυλικού τιμονιού. Ακόμη, το σύστημα διαθέτει και τεντωτήρες και αδρανείς τροχαλίες. Αναλυτικό διάγραμμα τοποθέτησης του ιμάντα θα βρείτε στο εγχειρίδιο του οχήματός σας.