Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Πώς θα καταλάβετε ότι δεν λειτουργεί η αντλία νερού σας
Τα έμμεσα σημάδια ότι η αντλία έχει σπάσει, είναι η ιδιαίτερα υψηλή θερμοκρασία του κινητήρα και η δυνατή οσμή ψυκτικού υγρού στην καμπίνα επιβατών. Με το που θα ξεκινήσει η φθορά του ρουλεμάν της, ενδέχεται να ακουστεί βουητό, τριξίματα ή ήχοι κάτω από το καπό. Στη συνέχεια, τα τμήματα της μονάδας θα αρχίσουν να κροταλίζουν. Ενδέχεται, επίσης, να ακουστούν εξωτερικοί ήχοι και να στραβώσει η πτερωτή της.
Σε περίπτωση που εμφανιστεί κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα, κάντε οπτικό έλεγχο της αντλίας. Η ύπαρξη διαρροών από τη θέση στερέωσης ή το περίβλημά της, σημαίνουν πως δεν λειτουργεί σωστά. Κάντε επίσης έλεγχο του ρουλεμάν της, κουνώντας την τροχαλία κίνησης της αντλίας. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν κενά.
Μια χαλασμένη ή δυσλειτουργική αντλία δεν έχει τη δυνατότητα να παράσχει την αναγκαία πίεση στο σύστημα ψύξης, γεγονός που ενδέχεται να επιφέρει την υπερθέρμανση του κινητήρα. Σε περίπτωση που η μονάδα απολέσει τη στεγανότητά της, το ψυκτικό υγρό ξεκινά να διαρρέει. Η μη επαρκή ποσότητα ψυκτικού υγρού, ενδέχεται επίσης να επιφέρει την υπερθέρμανση του κινητήρα. Αν πέσει πολύ το επίπεδο του ψυκτικού υγρού, σταματήστε την οδήγηση. Η καταστροφή του ρουλεμάν της αντλίας ενδέχεται να επιφέρει πρόωρη φθορά στον ιμάντα μετάδοσης κίνησης ή ακόμη και το σπάσιμό του.
Αν η αντλία παίρνει κίνηση από τον ιμάντα του δυναμό (Ιμάντας poly-V), αν αυτός σπάσει, η μπαταρία θα πάψει να φορτίζει και θα σταματήσει η λειτουργία και κάποιων άλλων μονάδων, όπως το υδραυλικό τιμόνι και ο κλιματισμός. Αν η αντλία του συστήματος ψύξης παίρνει κίνηση από τον ιμάντα ή την καδένα χρονισμού, το σπάσιμό τους θα επιφέρει πολύ χειρότερες συνέπειες. Υπάρχει παραδείγματος χάρη κίνδυνος ζημιάς στις βαλβίδες, σπασίματος του εμβόλου, ζημιών στον εκκεντροφόρο και τα έδρανά του και παραμόρφωσης ή ραγίσματος της κεφαλής των κυλίνδρων.
Μπορεί το όχημα να κινηθεί χωρίς αντλία νερού;
Όχι, δεν μπορεί. Η αντλία νερού αποτελεί κρίσιμο τμήμα του συστήματος ψύξης και η ζημιά της επιφέρει υπερθέρμανση και σοβαρές βλάβες στον κινητήρα. Ακόμη, κατασκευαστικά το αυτοκίνητο δεν γίνεται να λειτουργήσει χωρίς αντλία νερού: η τροχαλία της είναι είτε βασικό τμήμα του μηχανισμού κίνησης των βαλβίδων, είτε του μηχανισμού κίνησης του βοηθητικού εξοπλισμού. Δεν είναι δυνατόν να υπάρξει σωστό τέντωμα των ιμάντων μετάδοσης κίνησης, αν δεν υπάρχει το συγκεκριμένο τμήμα.
Θα πρέπει να αντικαθίσταται η αντλία νερού μαζί με τον ιμάντα χρονισμού;
Ναι. Η αντλία νερού, ο ιμάντας χρονισμού και οι τροχαλίες θα πρέπει να αλλάζονται πάντα ταυτόχρονα. Τα συγκεκριμένα ανταλλακτικά έχουν σχεδόν την ίδια διάρκεια ζωής. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν τα μικρότερα ελαττώματα, μιας και η λειτουργική κατάσταση του κινητήρα βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση με τον μηχανισμό κίνησης των βαλβίδων.
Τι προκαλεί τη βλάβη της αντλίας νερού του αυτοκινήτου;
Η χρήση χαμηλής ποιότητας ψυκτικού υγρού ή η μη έγκαιρη αντικατάστασή του, ενδέχεται να επιφέρει πρόωρη φθορά στις τσιμούχες, με αποτέλεσμα η αντλία να παρουσιάσει διαρροές. Για να αποτραπούν οι ζημιές στη στεγανοποίηση, μην αφήνετε την αντλία να δουλεύει χωρίς ψυκτικό υγρό καθόλου. Οι διαρροές από την τσιμούχα του άξονα ξεπλένουν το λιπαντικό από τα ρουλεμάν του, επιφέροντας ταχύτατα ζημιές. Ακόμη, τα ρουλεμάν ενδέχεται να χαλάσουν, αν δεν είναι ευθυγραμμισμένες οι τροχαλίες ή αν είναι ιδιαίτερα τεντωμένος ο ιμάντας κίνησης. Ο άξονας κίνησης της αντλίας ενδέχεται να χαλάσει για τους ίδιους λόγους.
Επιπλέον, οι ακαθαρσίες, η βρωμιά και τα διάφορα πρόσθετα (υγρό διαρροών ψυγείου) που περιέχει το ψυκτικό υγρό, επιταχύνουν τη φθορά των τμημάτων που έρχονται σε επαφή, δημιουργούν επικαθίσεις στην πτερωτή και προκαλούν διάβρωση.
Πόσος χρόνος απαιτείται για την αλλαγή του ιμάντα χρονισμού και της αντλίας νερού;
Η τοποθέτηση καινούριων ανταλλακτικών ενδέχεται να πάρει 3 έως 10 ώρες και σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και πιο πολύ. Η δυσκολία της διαδικασίας έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του οχήματος, τον αριθμό των βοηθητικών μονάδων και τη διάταξη του χώρου του κινητήρα.
Κάποιες φορές, συνιστάται και η αλλαγή του θερμοστάτη κατά την τοποθέτηση της καινούριας αντλίας νερού. Πολλοί οδηγοί ψάχνουν να βρουν τη λογική σε αυτό.
Σε γενικές γραμμές, αντίθετα από τον ιμάντα και τις τροχαλίες, δεν απαιτείται η τοποθέτηση καινούριου θερμοστάτη κατά την αλλαγή της αντλίας νερού. Ακόμη, η διάρκεια ζωής του ξεπερνά κατά 1,5 φορές αυτήν της αντλίας. Παρ’ όλα αυτά, σε κάποιους κινητήρες των αυτοκινήτων των Volkswagen, Vauxhall και Opel, προτείνεται και η αλλαγή του θερμοστάτη. Ο θερμοστάτης τους βρίσκεται ακριβώς πίσω από το σύστημα κίνησης του ιμάντα χρονισμού, οπότε για να αποκτηθεί πρόσβαση στο συγκεκριμένο τμήμα, απαιτείται η αφαίρεση του συνόλου του συστήματος του χρονισμού. Παράλληλα, τα συγκεκριμένα τμήματα δεν γίνεται να επαναχρησιμοποιηθούν, άρα θα πρέπει να αντικαθίστανται ακόμη και αν δεν έχουν πρόβλημα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η αλλαγή του θερμοστάτη σε κάποιες περιπτώσεις αποτελεί λογική λύση.
Απαιτείται η αποστράγγιση του ψυκτικού υγρού για την αντικατάσταση της αντλίας νερού;
Συνήθως, αποστραγγίζεται μεγάλη ποσότητα ψυκτικού κατά την αφαίρεση του σωλήνα από την αντλία. Έτσι, η αποστράγγιση του ψυκτικού υγρού σε κάποιο δοχείο νωρίτερα, αποτελεί τη βέλτιστη λύση για να μην βραχεί ο χώρος του κινητήρα και διαρρεύσουν τοξικές ουσίες. Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε και πάλι χρήση του ίδιου ψυκτικού υγρού, διασφαλίστε την καθαρότητα του δοχείου.
Μπορεί η χαλασμένη αντλία νερού να επιφέρει την άγρια λειτουργία του ρελαντί;
Όχι, η αστάθεια στο ρελαντί του κινητήρα οφείλεται σε άλλες δυσλειτουργίες και δεν έχει καμία σχέση με τα προβλήματα στην αντλία νερού.