Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων
Ποια είναι τα συμπτώματα του δυσλειτουργικού θερμοστάτη;
Όταν χαλάσει ο θερμοστάτης, ο κινητήρας ενδέχεται να απαιτεί πολύ ώρα για να φτάσει τη θερμοκρασία λειτουργίας ή το αντίθετο, να υπερθερμαίνεται ταχύτατα. Όταν επιταχύνεται, η θερμοκρασία του κινητήρα ενδέχεται να πέφτει απότομα και να ανεβαίνει απότομα με το που σταματάτε το όχημα. Θα μειωθεί και η απόδοση του καλοριφέρ τις καμπίνας. Η θερμοκρασία στον κάτω σωλήνα του ψυγείου νερού αποτελεί ένα ακόμη σημάδι χαλασμένου θερμοστάτη: αν ζεσταθεί αμέσως αφού πάρει μπροστά ο κινητήρας, τότε έχει κολλήσει ανοιχτή η βαλβίδα του τμήματος. Αν ο σωλήνας εξακολουθεί να είναι κρύος με τον κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας, τότε η βαλβίδα έχει κολλήσει κλειστή.
Κάποιες φορές, η βλάβη του θερμοστάτη, ενδέχεται να επιφέρει την ενεργοποίηση της λυχνίας "Check Engine" (Έλεγχος Κινητήρα). Ο διαγνωστικός έλεγχος θα εμφανίσει τον αντίστοιχο κωδικό σφάλματος. Αυτό όμως δεν συμβαίνει πάντα, οπότε θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ολες τις ενδείξεις που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, αν η μονάδα είναι χαλασμένη, δεν θα παίρνει καν μπρος ο κινητήρας, όπως συμβαίνει στα αυτοκίνητα MINI που είναι εξοπλισμένα με θερμοστάτες με ενσωματωμένους αισθητήρες θερμοκρασίας ψυκτικού. Αν ο συγκεκριμένος αισθητήρας χαλάσει, ο κινητήρας θα παίρνει μπροστά και θα σβήνει άμεσα. Σε κάποιες περιπτώσεις, η κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) δεν επιτρέπει στον κινητήρα να πάρει μπροστά.
Πώς επισκευάζεται ο κολλημένος θερμοστάτης;
Αν κατά τον διαγνωστικό έλεγχο, εμφανιστεί ο κωδικός σφάλματος που δηλώνει κολλημένο θερμοστάτη, το τμήμα θα πρέπει να αλλαχτεί. Μόνον έτσι διορθώνεται το πρόβλημα.
Μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο με χαλασμένο θερμοστάτη;
Όχι, δεν μπορεί. Ο θερμοστάτης θα πρέπει να λειτουργεί ορθά, μιας και η λειτουργία του συστήματος ψύξης βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση από αυτόν. Όταν η βαλβίδα κολλήσει ανοιχτή, το ψυκτικό περνά μέσα από το μεγάλου κύκλωμα, αυξάνοντας έτσι σημαντικά το χρόνο προθέρμανσης του κινητήρα. Έτσι, αυξάνεται η φθορά του κινητήρα και το φορτίο του συστήματος λίπανσης. Όταν η βαλβίδα του θερμοστάτη κολλήσει κλειστή, το ψυκτικό υγρό δεν φτάνει στο ψυγείο οπότε δεν ψύχεται, προκαλώντας την υπερθέρμανση του κινητήρα.
Τι προβλήματα ενδέχεται να παρουσιάσει ο κινητήρας, αν ο θερμοστάτης τοποθετηθεί ανάποδα;
Η τοποθέτηση του τμήματος θα πρέπει να γίνεται ακριβώς στη θέση που ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματος. Αν το τμήμα τοποθετηθεί ανάποδα, η λειτουργία της βαλβίδας θα είναι λανθασμένα, επιφέροντας το βρασμό του ψυκτικού υγρού, μιας και αυτό θα ρέει αποκλειστικά στο μικρό κύκλωμα. Το συγκεκριμένο γεγονός ενδέχεται να επιφέρει την υπερθέρμανση του κινητήρα.
Γιατί το αυτοκίνητό μου υπερθερμαίνεται ενώ έχει καινούριο θερμοστάτη;
Υπάρχει η πιθανότητα να μην πραγματοποιήθηκε δοκιμή της καινούριας μονάδας πριν την τοποθέτηση και το ανταλλακτικό να είναι είτε ελαττωματικό, είτε κακής ποιότητας. Το ίδιο πρόβλημα ενδέχεται επίσης να παρουσιαστεί, αν το τμήμα δεν τοποθετηθεί σωστά. Σε περίπτωση που είστε σίγουροι ότι το τμήμα είναι σε καλή κατάσταση και η τοποθέτησή του έχει γίνει σωστά, τότε η υπερθέρμανση προκύπτει για κάποιο άλλο λόγο. Ενδέχεται, παραδείγματος χάρη, να έχει φράξει το ψυγείο νερού, να υπάρχουν φυσαλίδες αέρα στο σύστημα ή να έχει μειωθεί πολύ το επίπεδο του ψυκτικού υγρού. Μερικές φορές, το πρόβλημα της υπερθέρμανσης εμφανίζεται ακόμη και σε συστήματα ψύξης που λειτουργούν σωστά. Το συγκεκριμένο πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί παραδείγματος χάρη αν σκιστεί η φλάντζα της κεφαλής των κυλίνδρων, υπάρχει πέρασμα των καυσαερίων ή προβλήματα στον ψεκασμό καυσίμου, το σχηματισμό του μίγματος ή στην ανάφλεξη.
Απαιτείται η αποστράγγιση του ψυκτικού υγρού για την αντικατάσταση του θερμοστάτη;
Ναι, συνήθως απαιτείται η αποστράγγιση του ψυκτικού υγρού, πριν τοποθετηθεί το καινούριο τμήμα. Αν έχετε αλλάξει πρόσφατα το ψυκτικό υγρό σας κι επιθυμείτε να το ξαναχρησιμοποιήσετε, ετοιμάστε από πριν ένα καθαρό δοχείο. Κάποιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μπορούν και αποστραγγίζουν τμήμα του ψυκτικού υγρού από τον σωλήνα του θερμοστάτη. Η συγκεκριμένη περίπτωση όμως, ενέχει κινδύνους διαρροής υγρού στο χώρο του κινητήρα και ζημιών στις ηλεκτρικές μονάδες. Για τον λόγο αυτό, είναι βολικότερο και ασφαλέστερο να κάνετε τη συγκεκριμένη εργασία αφού αδειάσετε εντελώς το σύστημα ψύξης.