Η D-4D αποτελεί μια σειρά στροβιλοσυμπιεζόμενων κινητήρων ντίζελ με σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail) που τοποθετούνται σε αυτοκίνητα των Toyota και Lexus. Οι κινητήρες αυτοί εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο Toyota Avensis, το 1999. Απέκτησαν ταχύτατα τη φήμη των αξιόπιστων, ανθεκτικών, υψηλής απόδοσης και αποδοτικών από πλευράς καυσίμου, κινητήρων.
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων D-4D
Οι πιο πολλοί κινητήρες D-4D είναι εν σειρά 4 κύλινδροι και 16 βάλβιδοι. Οι 8 κύλινδροι και 32 βάλβιδοι κινητήρες 1VD-FTV και οι 4 κύλινδροι και 8 βάλβιδοι 1ND-TV αποτελούν εξαιρέσεις. Με βάση την έκδοση, το μπλοκ του κινητήρα ενδέχεται να είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο ή χυτοσίδηρο. Κατά κανόνα, το σύστημα καυσίμου φτιάχνεται από τη Denso, ενώ σπανιότερα από τη Siemens ή την Bosch. Ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων κάνει χρήση καδένας. Λίγες εκδόσεις διαθέτουν ιμάντα. Στο σύνολό τους, οι κινητήρες D-4D είναι υπερτροφοδοτούμενοι (τούρμπο). Κάποιοι από αυτούς μπορεί να έχουν και ιντερκούλερ. Ορισμένες φορές, γίνεται χρήση στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας αντί του κανονικού.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες D-4D
Κωδικός κινητήρα | Κυβισμός κινητήρα, Λίτρα | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Μοντέλα αυτοκινήτων εφοδιασμένα με αυτό το είδος κινητήρα |
1AD-FTV | 2.0 | 122–127 | 300–310 | 2005 | Toyota Auris E180; Toyota Verso AR20; Toyota RAV4 XA40; Toyota Avensis T250; Toyota Corolla E150; Toyota Auris E150; Toyota Avensis T270; Toyota Verso AR10 |
2AD-FTV | 2.2 | 136–150 | 310– 360 | 2005 | Toyota Avensis T250; Toyota Verso AR20; Toyota Avensis T270; Toyota RAV4 XA3; Toyota Verso AR10; Toyota RAV4 XA40; Lexus IS XE20 |
1CD-FTV | 2.0 | 90–116 | 215–280 | 1999 | Toyota Avensis T220; Toyota Corolla E120; Toyota Avensis Verso XM20; Toyota Avensis T250; Toyota Corolla E110; Toyota RAV4 XA20; Toyota Corolla Verso E120; Toyota Previa XR30 |
1KD-FTV | 3.0 | 163–188 | 350‒420 | 2000 | Land Cruiser Prado J120; Toyota Fortuner AN60; Land Cruiser Prado J150; Toyota Hilux N140; Toyota Fortuner AN160; Toyota Hilux AN10; Toyota Hilux AN120; Toyota 4Runner N210 |
2KD-FTV | 2.5 | 120–142 | 325–343 | 2001 | Toyota Fortuner AN60; Toyota Hilux AN120; Toyota Innova AN40; Toyota Fortuner AN160; Toyota Hilux N140; Toyota Hilux AN10; Toyota 4Runner N210; Toyota Innova AN140 |
1ND-TV | 1.4 | 68–90 | 170–205 | 2002 | Toyota Yaris XP90; Toyota Auris E150; Toyota Yaris XP10; Toyota Auris E180; Toyota Corolla E120; Toyota Probox XP50; Toyota Corolla E150; Toyota Etios AK10; Toyota Yaris Verso XP20; Toyota iQ AJ10; Toyota Yaris XP130; Toyota Corolla E170; Toyota Urban Cruiser XP110; Toyota Verso-S XP120 |
1VD-FTV | 4.5 | 202– 286 | 430–650 | 2007 | Land Cruiser J70; Land Cruiser J200; Lexus LX450d J200 |
2WZ-TV | 1.4 | 54 | 130 | 2005 | Toyota Aygo AB10 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων D-4D
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Υφίσταται μεγάλος κίνδυνος θερμικής βλάβης στη φλάντζα της κεφαλής των κυλίνδρων. | 1AD-FTV; 2AD-FTV |
Οι ροδέλες των τσιμουχών των μπεκ ψεκασμού καυσίμου καίγονται συχνά. | 2AD-FTV; 1AD-FTV |
Σχηματίζονται ταχύτατα επικαθίσεις άνθρακα πάνω στη βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας καυσαερίων) | 1AD-FTV; 1CD-FTV; 2AD-FTV |
Προκύπτει σημαντική αύξηση της κατανάλωσης λαδιού κινητήρα. Στις πιο πολλές περιπτώσεις, οφείλεται σε κόλλημα των ελατηρίων των εμβόλων, ενώ σε άλλες σε ζημιά στον στροβιλοσυμπιεστή. | 1AD-FTV; 2KD-FTV; 1ND-TV; 1KD-FTV; 2AD-FTV |
Τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου φράζουν και χαλούν γρήγορα, ιδίως όταν ο οδηγός κάνει χρήση καυσίμων χαμηλής ποιότητας. | 1CD-FTV; 2KD-FTV; 1KD-FTV |
Οι βαλβίδες ελέγχου αναρρόφησης της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης χαλούν συχνά. | 2WZ-TV; 1CD-FTV |
Ο αισθητήρας πίεσης λαδιού του κινητήρα διαθέτει μικρό κύκλο ζωής. | 1CD-FTV |
Τα έμβολα είναι επιρρεπή στο να ραγίζουν. | 1KD-FTV; 2KD-FTV |
Το λάδι ξεκινά αρχίζει να διαρρέει κάτω από τις τσιμούχες του κινητήρα, εξαιτίας φραξίματος στο σύστημα εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου. | 1ND-TV |
Το φίλτρο καυσίμου φράζει γρήγορα. | 1VD-FTV |
Η τροχαλία απόσβεσης του στροφαλοφόρου άξονα χαλάει και σπάει εύκολα. | 2WZ-TV |
Σχόλιο