Κινητήρες JTD: χαρακτηριστικά λειτουργίας

Κινητήρες JTD: χαρακτηριστικά λειτουργίας

Η JTD αποτελεί μια σειρά κινητήρων ντίζελ, οι οποίοι είναι εξοπλισμένοι σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (common rail). Κατασκευάζονται από τη Fiat Chrysler Automobiles και τοποθετούνται στα οχήματα των Fiat, Lancia και Alfa Romeo. Ακόμη, με αυτά εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα των Chrysler, Jeep, Maserati, RAM και κάποιων άλλων μαρκών. Η παραγωγή τους ξεκίνησε το 1997 και αποτέλεσαν τους πρώτους που διέθεταν σύστημα άμεσου ψεκασμού κοινού δοχείου – μια τεχνολογία που εξελίχθηκε μέσα από τη συνεργασία της Fiat και της Bosch. Η ανάπτυξη κάποιων από τους κινητήρες JTD έγινε συνεργατικά με την General Motors. Στο σύνολό τους, εξοπλίζονται με διπλό στροβιλοσυμπιεστή ή στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και διακρίνονται για την υψηλή τους απόδοση, την αξιοπιστία και την εξοικονόμηση καυσίμου.

 Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες JTD

Κωδικός κινητήρα Επωνυμία έκδοσης Κυβισμός, λίτρα Ποσότητα και διάταξη κυλίνδρων Ποσότητα βαλβίδων Ισχύς, ίπποι Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm Έναρξη παραγωγής Εφαρμογή σε μοντέλα
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 Unijet; Από το 2002, MultiJet 1,9 4, εν σειρά 8 80–140 195–280 1997 Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 MultiJet 1,9 4, εν σειρά 16 140–190 305‒400 2002 Fiat Doblo; Fiat Croma; Alfa Romeo GT; Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000 MultiJet 1,3 4, εν σειρά 16 70–105 170 2003 Fiat Punto; Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo;Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò; Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000  Multijet  1,6 4, εν σειρά 16 105–120 290–320 2006 Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta; Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 Multijet II 2,0 4, εν σειρά 16 110–195 260–380 2008 Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò; Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato; Alfa Romeo 159; Fiat Croma
839 A5.000; 185 A6.000; AR 32501; 839 A6.000; AR 34202 Unijet 2,4 5, εν σειρά 10 136–150   1997 Fiat Marea; Fiat Marea Weekend
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 Multijet  2,4 5, εν σειρά 20 175–210 385–400 2003 Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon
F1AE0481D; F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D Multijet 2,3 4, εν σειρά 16 110–148 270–380 2006 Fiat Ducato

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων JTD 

ΔυσλειτουργίεςΚινητήρες
Στις εκδόσεις με πλαστική πολλαπλή εισαγωγής, τα πτερύγια στροβιλισμού ενδέχεται να γδάρουν και να προκαλέσουν ζημιές στον κινητήρα αν περάσουν στο εσωτερικό των θαλάμων καύσης.1.9 MultiJet 16v, 2.4 MultiJet 20v.
Σε περίπτωση που δεν αλλαχτούν έγκαιρα τα λάδια, τα μπεκ καυσίμου ενδέχεται να φράξουν ταχύτατα. Δεν κρατούν για πολύ καιρό εφόσον καθαριστούν.1.9 MultiJet.
Ταχύτατη καύση του λαδιού, γεγονός που ενδέχεται να επιφέρει απώλεια δοντιού από την καδένα χρονισμού.1.3 MultiJet. 
Η καδένα χρονισμού δεν έχει μεγάλη διάρκεια ζωής. Σε περίπτωση που σπάσει, παθαίνουν ζημιά τα κοκοράκια των βαλβίδων.1.3 MultiJet.
Ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου (ECU) παρουσιάζει δυσλειτουργίες στο δριμύ ψύχος, μην επιτρέποντας στον κινητήρα να πάρει μπροστά.1.3 MultiJet. 
Εμφάνιση διαρροών ψυκτικού υγρού κάτω από το θερμοστάτη, που ενδέχεται να επιφέρουν υπερθέρμανση του κινητήρα. Σε κάποιες εκδόσεις, ο ίδιος ο θερμοστάτης παρουσιάζει ευαισθησία στα ραγίσματα.1.3 MultiJet, 1.6 MultiJet, 2.0 Multijet II. 

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *