Η JTD αποτελεί μια σειρά κινητήρων ντίζελ, οι οποίοι είναι εξοπλισμένοι σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (common rail). Κατασκευάζονται από τη Fiat Chrysler Automobiles και τοποθετούνται στα οχήματα των Fiat, Lancia και Alfa Romeo. Ακόμη, με αυτά εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα των Chrysler, Jeep, Maserati, RAM και κάποιων άλλων μαρκών. Η παραγωγή τους ξεκίνησε το 1997 και αποτέλεσαν τους πρώτους που διέθεταν σύστημα άμεσου ψεκασμού κοινού δοχείου – μια τεχνολογία που εξελίχθηκε μέσα από τη συνεργασία της Fiat και της Bosch. Η ανάπτυξη κάποιων από τους κινητήρες JTD έγινε συνεργατικά με την General Motors. Στο σύνολό τους, εξοπλίζονται με διπλό στροβιλοσυμπιεστή ή στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και διακρίνονται για την υψηλή τους απόδοση, την αξιοπιστία και την εξοικονόμηση καυσίμου.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες JTD
Κωδικός κινητήρα |
Επωνυμία έκδοσης |
Κυβισμός, λίτρα |
Ποσότητα και διάταξη κυλίνδρων |
Ποσότητα βαλβίδων |
Ισχύς, ίπποι |
Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm |
Έναρξη παραγωγής |
Εφαρμογή σε μοντέλα |
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 |
Unijet; Από το 2002, MultiJet |
1,9 |
4, εν σειρά |
8 |
80–140 |
195–280 |
1997 |
Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta |
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 |
MultiJet |
1,9 |
4, εν σειρά |
16 |
140–190 |
305‒400 |
2002 |
Fiat Doblo; Fiat Croma; Alfa Romeo GT; Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156 |
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000 |
MultiJet |
1,3 |
4, εν σειρά |
16 |
70–105 |
170 |
2003 |
Fiat Punto; Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo;Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò; Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa |
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000 |
Multijet |
1,6 |
4, εν σειρά |
16 |
105–120 |
290–320 |
2006 |
Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta; Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo |
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 |
Multijet II |
2,0 |
4, εν σειρά |
16 |
110–195 |
260–380 |
2008 |
Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò; Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato; Alfa Romeo 159; Fiat Croma |
839 A5.000; 185 A6.000; AR 32501; 839 A6.000; AR 34202 |
Unijet |
2,4 |
5, εν σειρά |
10 |
136–150 |
|
1997 |
Fiat Marea; Fiat Marea Weekend |
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 |
Multijet |
2,4 |
5, εν σειρά |
20 |
175–210 |
385–400 |
2003 |
Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon |
F1AE0481D; F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D |
Multijet |
2,3 |
4, εν σειρά |
16 |
110–148 |
270–380 |
2006 |
Fiat Ducato |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων JTD
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Στις εκδόσεις με πλαστική πολλαπλή εισαγωγής, τα πτερύγια στροβιλισμού ενδέχεται να γδάρουν και να προκαλέσουν ζημιές στον κινητήρα αν περάσουν στο εσωτερικό των θαλάμων καύσης. | 1.9 MultiJet 16v, 2.4 MultiJet 20v. |
Σε περίπτωση που δεν αλλαχτούν έγκαιρα τα λάδια, τα μπεκ καυσίμου ενδέχεται να φράξουν ταχύτατα. Δεν κρατούν για πολύ καιρό εφόσον καθαριστούν. | 1.9 MultiJet. |
Ταχύτατη καύση του λαδιού, γεγονός που ενδέχεται να επιφέρει απώλεια δοντιού από την καδένα χρονισμού. | 1.3 MultiJet. |
Η καδένα χρονισμού δεν έχει μεγάλη διάρκεια ζωής. Σε περίπτωση που σπάσει, παθαίνουν ζημιά τα κοκοράκια των βαλβίδων. | 1.3 MultiJet. |
Ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου (ECU) παρουσιάζει δυσλειτουργίες στο δριμύ ψύχος, μην επιτρέποντας στον κινητήρα να πάρει μπροστά. | 1.3 MultiJet. |
Εμφάνιση διαρροών ψυκτικού υγρού κάτω από το θερμοστάτη, που ενδέχεται να επιφέρουν υπερθέρμανση του κινητήρα. Σε κάποιες εκδόσεις, ο ίδιος ο θερμοστάτης παρουσιάζει ευαισθησία στα ραγίσματα. | 1.3 MultiJet, 1.6 MultiJet, 2.0 Multijet II. |
Den
Ένας χαμογελαστός τεχνικός με μπόλικη εμπειρία ως πρωταγωνιστής των βίντεο με οδηγίες του AUTODOC,
Φορά πάντα τα γυαλιά του,
Τρέχει σε αγώνες με το BMW X5 E53 του,
Ονειρεύεται να λάβει το Gold Play Button των 1,000,000 συνδρομητών στο YouTube.
Σχόλιο