Geartronic — κιβώτια ταχυτήτων για αυτοκίνητα Volvo

Geartronic — κιβώτια ταχυτήτων για αυτοκίνητα Volvo

Το Geartronic αποτελεί ένα manumatic κιβώτιο ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και χειροκίνητη λειτουργία, του οποίου η χρήση έγινε αρχικά στα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της Volvo. Παρουσιάστηκε τη δεκαετία του 1990. Στις ημέρες μας, εξοπλίζει σχεδόν το σύνολο των μοντέλων της μάρκας. Η χειροκίνητη λειτουργία του, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει το όχημα όταν αυτό απαιτείται, όπως παραδείγματος χάρη για τη βελτίωση των εκτός δρόμου δυνατοτήτων ή των δυναμικών του χαρακτηριστικών σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις.

Με ποιο τρόπο λειτουργεί το Geartronic

Βάση προεπιλογής, η λειτουργία του Geartronic είναι αυτή μιας αυτόματης μετάδοσης, οπότε οι σχέσεις της μετάδοσης υπολογίζονται και αλλάζονται ανεξάρτητα. Για να περάσει σε χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός θα πρέπει να σπρώξει τον λεβιέ ταχυτήτων στην θέση “+ S-” και μετά στο “+” ή “-“, με βάση την ταχύτητα που επιθυμεί να επιλέξει. Πλήθος σύγχρονων μοντέλων της  Volvo εξοπλίζονται και με αυτάκια τιμονιού για τον χειροκίνητο έλεγχο της μετάδοσης. Μόλις περάσει η μετάδοση σε χειροκίνητη λειτουργία, το χρώμα του ενδεικτικού λαμπτήρα “+ S−” στον πίνακα οργάνων γίνεται πορτοκαλί και εμφανίζεται το ανάλογο νούμερο που υποδεικνύει ποια ταχύτητα έχει επιλεγεί.

Οι δημοφιλέστερες εκδόσεις Geartronic

Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων Κατασκευαστής Αριθμός σχέσεων (ταχυτήτων) Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm Έναρξη παραγωγής Εφαρμογή σε μοντέλα
AWTF-80 SC Aisin  6 2.5 450 2001 Volvo C30 I; Volvo S60 I, II; Volvo XC60 I; Volvo S40 II; Volvo XC70 II
AW55-50SN Aisin 5 3.5 320 2000 Volvo S40 I, II; Volvo S80 I, II; Volvo S60 I; Volvo V70 I
4T65-E General Motors 4 3.8 – 5.3 380 – 440 1996 Volvo XC90; Volvo S80
TG-81SC (AWF8F35,  AWF8G45, AWF8F45) Aisin 8 3.5 – 4.5 350 – 480 2013 Volvo S60 I; Volvo XC40 I; Volvo S90 I; Volvo XC90 I; Volvo S80 I; Volvo V90 I; Volvo XC60 I
TF-80SD Aisin 6 3.0 450 2010 Volvo V40 II; Volvo V70 III; Volvo V50 I; Volvo XC70 II; Volvo S60 II; Volvo XC60 I

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των Geartronic

ΔυσλειτουργίεςΜεταδόσεις
Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες του μετατροπέα ροπής φράζουν αν δεν γίνει έγκαιρη αλλαγή των υγρών της μετάδοσης.AW55-50SN, TG-81SC.
Τα μηχανικά τμήματα της μετάδοσης ξεκινούν να φθείρονται, όταν πέσει πολύ χαμηλά το επίπεδο των υγρών της μετάδοσης.AW55-50SN.
Συχνό σπάσιμο των αξόνων των πλανητικών γραναζιών.AW55-50SN. 
Φθορά του συμπλέκτη ασφάλισης του μετατροπέα ροπής.TG-81SC.
Το χιτώνιο ή η τσιμούχα του δεξιού άξονα κίνησης ξεκινά να παρουσιάζει διαρροές.TG-81SC.
Τα ρουλεμάν είναι ευαίσθητα στις βλάβες.GM 4Т65Е.
Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων