Το Geartronic αποτελεί ένα manumatic κιβώτιο ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και χειροκίνητη λειτουργία, του οποίου η χρήση έγινε αρχικά στα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της Volvo. Παρουσιάστηκε τη δεκαετία του 1990. Στις ημέρες μας, εξοπλίζει σχεδόν το σύνολο των μοντέλων της μάρκας. Η χειροκίνητη λειτουργία του, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει το όχημα όταν αυτό απαιτείται, όπως παραδείγματος χάρη για τη βελτίωση των εκτός δρόμου δυνατοτήτων ή των δυναμικών του χαρακτηριστικών σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις.
Με ποιο τρόπο λειτουργεί το Geartronic
Βάση προεπιλογής, η λειτουργία του Geartronic είναι αυτή μιας αυτόματης μετάδοσης, οπότε οι σχέσεις της μετάδοσης υπολογίζονται και αλλάζονται ανεξάρτητα. Για να περάσει σε χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός θα πρέπει να σπρώξει τον λεβιέ ταχυτήτων στην θέση “+ S-” και μετά στο “+” ή “-“, με βάση την ταχύτητα που επιθυμεί να επιλέξει. Πλήθος σύγχρονων μοντέλων της Volvo εξοπλίζονται και με αυτάκια τιμονιού για τον χειροκίνητο έλεγχο της μετάδοσης. Μόλις περάσει η μετάδοση σε χειροκίνητη λειτουργία, το χρώμα του ενδεικτικού λαμπτήρα “+ S−” στον πίνακα οργάνων γίνεται πορτοκαλί και εμφανίζεται το ανάλογο νούμερο που υποδεικνύει ποια ταχύτητα έχει επιλεγεί.
Οι δημοφιλέστερες εκδόσεις Geartronic
Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων | Κατασκευαστής | Αριθμός σχέσεων (ταχυτήτων) | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
AWTF-80 SC | Aisin | 6 | 2.5 | 450 | 2001 | Volvo C30 I; Volvo S60 I, II; Volvo XC60 I; Volvo S40 II; Volvo XC70 II |
AW55-50SN | Aisin | 5 | 3.5 | 320 | 2000 | Volvo S40 I, II; Volvo S80 I, II; Volvo S60 I; Volvo V70 I |
4T65-E | General Motors | 4 | 3.8 – 5.3 | 380 – 440 | 1996 | Volvo XC90; Volvo S80 |
TG-81SC (AWF8F35, AWF8G45, AWF8F45) | Aisin | 8 | 3.5 – 4.5 | 350 – 480 | 2013 | Volvo S60 I; Volvo XC40 I; Volvo S90 I; Volvo XC90 I; Volvo S80 I; Volvo V90 I; Volvo XC60 I |
TF-80SD | Aisin | 6 | 3.0 | 450 | 2010 | Volvo V40 II; Volvo V70 III; Volvo V50 I; Volvo XC70 II; Volvo S60 II; Volvo XC60 I |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των Geartronic
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες του μετατροπέα ροπής φράζουν αν δεν γίνει έγκαιρη αλλαγή των υγρών της μετάδοσης. | AW55-50SN, TG-81SC. |
Τα μηχανικά τμήματα της μετάδοσης ξεκινούν να φθείρονται, όταν πέσει πολύ χαμηλά το επίπεδο των υγρών της μετάδοσης. | AW55-50SN. |
Συχνό σπάσιμο των αξόνων των πλανητικών γραναζιών. | AW55-50SN. |
Φθορά του συμπλέκτη ασφάλισης του μετατροπέα ροπής. | TG-81SC. |
Το χιτώνιο ή η τσιμούχα του δεξιού άξονα κίνησης ξεκινά να παρουσιάζει διαρροές. | TG-81SC. |
Τα ρουλεμάν είναι ευαίσθητα στις βλάβες. | GM 4Т65Е. |
Σχόλιο