Μετάδοση G-Tronic: σημαντικές πληροφορίες, είδη, χαρακτηριστικά & τεχνικές παράμετροι

Μετάδοση G-Tronic: σημαντικές πληροφορίες, είδη, χαρακτηριστικά & τεχνικές παράμετροι

Τα G-Tronic αποτελούν μια σειρά αυτόματων μεταδόσεων με χειροκίνητη λειτουργία, τα οποία τοποθετούνται στα αυτοκίνητα των Mercedes-Benz και SsangYong. Το αρχικό G-Tronic αποτελούσε ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων, το οποίο εμφανίστηκε το 1981. Στις ημέρες μας, ο κατασκευαστής προσφέρει μια μετάδοση  G-Tronic 9 σχέσεων. Στο σύνολό τους, τα συγκεκριμένα κιβώτια ταχυτήτων αποτελούν εταιρικές εξελίξεις της Daimler AG και διακρίνονται για την αξιοπιστία και την υψηλή τους απόδοση, ενώ έχουν τη δυνατότητα μετάδοσης υψηλών ροπών.

Η λειτουργική αρχή των G-Tronic

Το G-Tronic είναι βασισμένο στην κλασική αυτόματη μετάδοση με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και ηλεκτρονικό έλεγχο. Η εμφάνισή του έγινε τη δεκαετία του 1990 και διέθετε μετατροπέα ροπής με λειτουργία κλειδώματος. Στην αρχή, έδινε τη δυνατότητα στον οδηγό να διαλέξει την υψηλότερη ταχύτητα (μία ή παραπάνω πιο υψηλές ταχύτητες μπορούσαν να κλειδώσουν). Στη συνέχεια, αυτή επέτρεψε την εφαρμογή μιας πλήρους χειροκίνητης λειτουργίας, η οποία υπάρχει στο σύνολο των γενιών της συγκεκριμένης αυτόματης μετάδοσης.

Συνήθως, αυτές οι μεταδόσεις διαθέτουν διάφορες αυτόματες λειτουργίες, όπως οι Sport, Comfort και Eco. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής της επιθυμητής λειτουργίας με τη χρήση ενός κουμπιού, ειδικού διακόπτη ή επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Για να περάσει σε χειροκίνητη λειτουργία, απαιτείται η τοποθέτηση του λεβιέ των ταχυτήτων στη θέση “D” και μετά το σπρώξιμό του προς τα αριστερά και το σύμβολο “-“. Με τον τρόπο αυτό, κλειδώνει την επιλεγμένη ταχύτητα. Στη συνέχεια, μπορούν να αλλάξουν οι ταχύτητες προς τα πάνω ή προς τα κάτω, με το σπρώξιμο του επιλογέα προς τα “+” ή “-“, αντίστοιχα. Η χειροκίνητη αλλαγή των ταχυτήτων μπορεί να γίνει και με τα αυτάκια του τιμονιού (paddle shifters) (όταν διαθέτει το όχημα).

Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις G-Tronic 

Έκδοση μετάδοσηςΚωδικός μετάδοσηςΑριθμός σχέσεων (ταχυτήτων)Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτραΜέγιστη ροπή κινητήρα, NmΈναρξη παραγωγήςΔιάταξη αυτοκινήτουΜοντέλα της Mercedes-BenzΜοντέλα της SsangYong
4G-Tronic722.3 (W4A040)46.05701981Κίνηση στους οπίσθιους τροχούς (RWD)S-Class W126; E-Class W123; S-Class  W140; SL R107; E-Class W124; SL R129
4G-Tronic722.4 (W4A020)43.02501981Κίνηση στους οπίσθιους τροχούς (RWD)S-Class W126; E-Class W123; C-Class W202; E-Class W124
5G-Tronic 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)53.5; 4.3; 6350; 420; 5801996Κίνηση στους οπίσθιους τροχούς (RWD), τετρακίνηση (AWD)C-Class W202; S-Class W221; C-Class W204; E-Class W211; C-Class W203; E-Class W212; M-Class W163; S-Class W140; S-Class W220 Rodius AJ; Rexton Y200 
5G-Tronic722.7 (W5A180)51.92051998Κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς (FWD)Vaneo W414; A-Class W168
7G-Tronic722.9 (W7X550, W7A700, W7B700, )73.5; 5.5; 6.3550; 700; 8502003Κίνηση στους οπίσθιους τροχούς (RWD), τετρακίνηση (AWD)C-Class W204; S-Class W221; E-Class W211; S-Class W220; M-Class W164; C-Class W205; E-Class W212; M-Class W166Chairman W
9G-Tronic725.0 (NAG3)96.710002013Κίνηση στους οπίσθιους τροχούς (RWD), τετρακίνηση (AWD)C-Class W205; GLE W166; S-Class W222; E-Class W213; GLS X166; CLS W218 

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων G-Tronic

Δυσλειτουργίες Μεταδόσεις
Υπερθέρμανση του κιβωτίου ταχυτήτων, η οποία προκύπτει λόγω φραγμένου ψυγείου λαδιού. 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040)
Σπάσιμο του ελατηρίου του σετ συμπλέκτη της όπισθεν. 722.3 (W4A040); 722.4 (W4A020)
Συχνές βλάβες της βαλβίδας διαμόρφωσης κενού. 722.4 (W4A020); 722.3 (W4A040)
Ένα σινεμπλόκ ανάμεσα στους άξονες μετάδοσης κίνησης, δεν έχει αρκετή αντοχή και σπάει τακτικά. 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580) 
Τα σωληνοειδή του σώματος της βαλβίδας φράσσουν από τα προϊόντα φθοράς των σετ του συμπλέκτη. 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)
Η ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα κλειδώματος του μετατροπέα ροπής χαλάει πρόωρα. 722.6 (W5A330, W5J400, W5A580)
Η πλακέτα του κυκλώματος του σώματος της βαλβίδας χαλάει συχνά. 722.7 (W5A180); 722.9 (W7A700, W7X550, W7B700)
Ένα από τα ταμπούρα του συμπλέκτη παρουσιάζει ζημιά. 722.7 (W5A180)
Οι κραδασμοί από το επιθετικό στιλ οδήγησης επιφέρουν σοβαρές ζημιές στο περίβλημα της μετάδοσης. 722.9 (W7B7000, W7X550, W7A70)
Δυσλειτουργίες της μετάδοσης, οι οποίες προκύπτουν από τη συσσώρευση ρύπων και τη μη έγκαιρη αντικατάσταση των υγρών της μετάδοσης. 725.0 (NAG3)

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *