Τα GM 5L40-E και 5L50 αποτελούν 5τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων με λειτουργία χειροκίνητου ελέγχου, τα οποία κατασκευάζονται από το 1999. Τοποθετούνται σε πλήθος αυτοκινήτων παραγωγής της General Motors. Αναλυτικότερα, τοποθετούνται σε αυτοκίνητα όπως τα Cadillac, Pontiac, Holden, Chevrolet, Saturn, Opel και Land Rover. Ακόμη, εξοπλίζουν και μοντέλα της BMW με διάφορους κωδικούς κιβωτίου ταχυτήτων.
Η λειτουργία των GM 5L40-E και 5L50
Τα κιβώτια ταχυτήτων GM 5L40-E και 5L50 είναι βασισμένα στην κλασική αυτόματη μετάδοση με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και σετ πλανητικών γραναζιών. Το ειδικό λογισμικό τους, τους παρέχει πλήθος λειτουργιών, διασφαλίζοντας βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις σε διάφορες συνθήκες οδήγησης. Η χειροκίνητη λειτουργία ενεργοποιείται με την μετακίνηση του λεβιέ των ταχυτήτων στην ανάλογη θέση, με τη σήμανση “M”, και την κίνηση του λεβιέ ανάμεσα στα “+” ή “-” για το ανέβασμα ή το κατέβασμα των ταχυτήτων.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μεταδόσεων GM 5L40-E και 5L50
Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm | Είδος κίνησης | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
5L40E (A5S360R) | 3.6 | 360 | Πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD) | 1999 | Cadillac CTS; BMW X5 E53; Pontiac Solstice; BMW E39; Cadillac STS; Cadillac SRX; Pontiac G8; BMW E46; BMW X5 E83; BMW Z3 E36 |
5L50E (A5S390R) | 4.6 | 450 | Πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD) | 2000 | Cadillac CTS; Cadillac SRX; BMW X5 E53; Cadillac XLR |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων GM 5L40-E και 5L50
- Η αντλία λαδιού παρουσιάζει ευαισθησία στις υψηλές στροφές και συχνά κολλάει.
- Το λάδι ρυπαίνεται από τα προϊόντα φθοράς του κλειδώματος του μετατροπέα ροπής (χύτρα).
- Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες και τα κανάλια της υδραυλικής μονάδας φράζουν αν δεν γίνει έγκαιρη αλλαγή των υγρών της μετάδοσης.
- Η έλλειψη λαδιού επιφέρει κραδασμούς, κατά την αλλαγή των ταχυτήτων.
- Οι σύνδεσμοι τριβής υπερθερμαίνονται και χαλούν εξαιτίας της πτώσης της πίεσης του λιπαντικού.
- Τα χυτά ελαστικά έμβολα καίγονται εξαιτίας της υπερθέρμανσης.
Σχόλιο