GM 5L40-E και 5L50: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

GM 5L40-E και 5L50: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Τα GM 5L40-E και 5L50 αποτελούν 5τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων με λειτουργία χειροκίνητου ελέγχου, τα οποία κατασκευάζονται από το 1999. Τοποθετούνται σε πλήθος αυτοκινήτων παραγωγής της General Motors. Αναλυτικότερα, τοποθετούνται σε αυτοκίνητα όπως τα Cadillac, Pontiac, Holden, Chevrolet, Saturn, Opel και Land Rover. Ακόμη, εξοπλίζουν και  μοντέλα της BMW με διάφορους κωδικούς κιβωτίου ταχυτήτων.

Η λειτουργία των GM 5L40-E και 5L50

Τα κιβώτια ταχυτήτων GM 5L40-E και 5L50 είναι βασισμένα στην κλασική αυτόματη μετάδοση με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και σετ πλανητικών γραναζιών. Το ειδικό λογισμικό τους, τους παρέχει πλήθος λειτουργιών, διασφαλίζοντας βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις σε διάφορες συνθήκες οδήγησης. Η χειροκίνητη λειτουργία ενεργοποιείται με την μετακίνηση του λεβιέ των ταχυτήτων στην ανάλογη θέση, με τη σήμανση “M”, και την κίνηση του λεβιέ ανάμεσα στα “+” ή “-” για το ανέβασμα ή το κατέβασμα των ταχυτήτων.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μεταδόσεων GM 5L40-E και 5L50

Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτωνΜέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτραΜέγιστη ροπή κινητήρα, NmΕίδος κίνησηςΈναρξη παραγωγήςΕφαρμογή σε μοντέλα
5L40E (A5S360R)3.6360Πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD)1999Cadillac CTS; BMW X5 E53; Pontiac Solstice; BMW E39; Cadillac STS; Cadillac SRX; Pontiac G8; BMW E46; BMW X5 E83; BMW Z3 E36
5L50E (A5S390R)4.6450Πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD)2000Cadillac CTS; Cadillac SRX; BMW X5 E53; Cadillac XLR

Οι συνηθέστερες  δυσλειτουργίες των μεταδόσεων GM 5L40-E και 5L50

  • Η αντλία λαδιού παρουσιάζει ευαισθησία στις υψηλές στροφές και συχνά κολλάει.
  • Το λάδι ρυπαίνεται από τα προϊόντα φθοράς του κλειδώματος του μετατροπέα ροπής (χύτρα).
  • Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες και τα κανάλια της υδραυλικής μονάδας φράζουν αν δεν γίνει έγκαιρη αλλαγή των υγρών της μετάδοσης.
  • Η έλλειψη λαδιού επιφέρει κραδασμούς, κατά την αλλαγή των ταχυτήτων.
  • Οι σύνδεσμοι τριβής υπερθερμαίνονται και χαλούν εξαιτίας της πτώσης της πίεσης του λιπαντικού.
  • Τα χυτά ελαστικά έμβολα καίγονται εξαιτίας της υπερθέρμανσης.