
Η Shiftronic αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων στις αυτόματες και αυτοματοποιημένες μεταδόσεις των αυτοκινήτων Hyundai και Kia. Παρουσιάστηκε αρχικά στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Στις μέρες μας, διατίθεται σε πλήθος μοντέλων αυτοκινήτων των συγκεκριμένων κατασκευαστών. Η λειτουργία Shiftronic δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει πιο καλό έλεγχο του αυτοκινήτου του. Γεγονός χρήσιμο όταν επιβραδύνει, προσπερνά, οδηγεί σε κατωφέρειες ή ξεκινά επάνω σε πάγο. Η μετάδοση, όταν δεν χρειάζεται η λειτουργία Shiftronic, μπαίνει σε αυτόματη λειτουργία.
Η αρχή λειτουργίας των μεταδόσεων με λειτουργία Shiftronic
Ένα ειδικό λογισμικό εξασφαλίζει τη λειτουργία του Shiftronic. Για να μπει σε χειροκίνητη λειτουργία υπάρχουν δύο τρόποι: με τη μετακίνηση του λεβιέ των ταχυτήτων από τη θέση “D” σε μια ειδική υποδοχή και μετά με την κίνησή του ανάμεσα στα “+” ή “-” ή με τη χρήση των κουμπιών με την ίδια σήμανση που βρίσκονται στο τιμόνι. Τα σήματα από τον αισθητήρα θέσης ταχύτητας ή τα κουμπιά του τιμονιού φτάνουν στη μονάδα ελέγχου της μετάδοσης, η οποία δίνει την εντολή για την εμπλοκή κάποιας ταχύτητας.
Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις που διαθέτουν λειτουργία Shiftronic
Κωδικός μετάδοσης | Αριθμός ταχυτήτων (σχέσεων) | Είδος μετάδοσης | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm | Είδος κίνησης | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
A5HF1 | 5 | Αυτόματη (AT) με μετατροπέα ροπής (χύτρα) και πλανητικά γρανάζια | 3.8 | 400 | Μπροστινή κίνηση (FWD), τετρακίνηση (AWD) | 2005 | Hyundai Santa Fe CM; Kia Carens UN; Hyundai Sonata NF; Kia Carnival VQ; Hyundai Grandeur TG; Kia Sorento XM; Kia Opirus LD; Hyundai Entourage VQ |
A5SR1 | 5 | Αυτόματη (AT) με μετατροπέα ροπής (χύτρα) και πλανητικά γρανάζια | 3.5 | 350 | Πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD) | 2002 | Kia Sorento BL; Hyundai Genesis ВН |
A6MF1 | 6 | Αυτόματη (AT) με μετατροπέα ροπής (χύτρα) και πλανητικά γρανάζια | 2.4 | 240 | Μπροστινή κίνηση (FWD), τετρακίνηση (AWD) | 2009 | Kia Optima JF; Hyundai Grandeur HG; Kia Carnival YP; Hyundai Sonata YF; Kia Optima TF; Hyundai Tucson LM; Kia Carnival VQ; Hyundai Sonata LF; Kia Cadenza VG; Hyundai i30 GD; Kia Sportage SL; Hyundai Grandeur TG; Kia Sportage QL; Hyundai i40 VF; Kia Soul PS; Hyundai Tucson TL |
A8LF1 | 8 | Αυτόματη (AT) με μετατροπέα ροπής (χύτρα) και πλανητικά γρανάζια | 3.5 | 350 | Μπροστινή κίνηση (FWD), τετρακίνηση (AWD) | 2016 | Hyundai Santa Fe; Kia Cadenza YG; Kia Carnival YP; Hyundai Tucson TL; Kia Sorento UM; Hyundai Sonata LF; Hyundai Grandeur IG; Kia Sportage QL |
7DCT (D7UF1) | 7 | Αυτόματη με διπλό ξηρό συμπλέκτη | 2.0 | 350 | Μπροστινή κίνηση (FWD) | 2015 | Veloster FS; Veloster JS |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων Shiftronic
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Η ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα του σώματος της βαλβίδας, χαλάει τακτικά. | A5HF1 |
Η επιθετική οδήγηση, επιφέρει την καταστροφή των πλανητικών γραναζιών. | A5HF1; D7UF1 |
Ο κύκλος ζωής των αισθητήρων ταχύτητας εισόδου και εξόδου είναι μικρός. | A5HF1; A6MF1 |
Η επιθετική οδήγηση επιφέρει την πρόωρη φθορά των επιθεμάτων τριβής στον συμπλέκτη του μετατροπέα ροπής. | A5SR1; A6MF1 |
Τακτική υπερθέρμανση του ηλεκτρονικού πίνακα ελέγχου. | A5SR1 |
Η μη έγκαιρη αλλαγή του λαδιού της μετάδοσης, επιφέρει φράξιμο των καναλιών του σώματος της βαλβίδας και την έλλειψη λαδιού. | A5SR1; A6MF1 |
Με την πάροδο του χρόνου, τα μπουλόνια του ηλιακού/κεντρικού γραναζιού χαλαρώνουν, με αποτέλεσμα να γλιστρά η μετάδοση. | A6MF1 |
Η καλωδίωση της ηλεκτρονικής βαλβίδας παθαίνει βλάβη. | A6MF1 |
Το πλαστικό κάρτερ της μετάδοσης ραγίζει. | A6MF1 |
Εμφάνιση δυσλειτουργιών λογισμικού. | A8LF1 |
Πρόωρη φθορά του συμπλέκτη. | D7UF1 |
Σχόλιο