Κιβώτιο ταχυτήτων Porsche Doppelkupplung (PDK): ιδιαίτερα & τεχνικά χαρακτηριστικά

Κιβώτιο ταχυτήτων Porsche Doppelkupplung (PDK): ιδιαίτερα & τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Porsche Doppelkupplung (PDK) αποτελεί ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, του οποίου γίνεται χρήση στα αυτοκίνητα της Porsche. Παρέχει χειροκίνητο έλεγχο και τον συνδυασμό των προτερημάτων τόσο των αυτόματων, όσο και των χειροκίνητων μεταδόσεων. Αποτελεί την ιδανική λύση για τα σπορ αυτοκίνητα, μιας και προσφέρει εξαίρετα δυναμικά χαρακτηριστικά, άμεση αλλαγή ταχυτήτων (έως και στα 100 ms), υψηλή αποτελεσματικότητα και συνδράμει στην οικονομία καυσίμου. Η αλλαγή των ταχυτήτων πραγματοποιείται σχεδόν χωρίς διακοπή της ισχύος. Παράλληλα, η αυτόματη λειτουργία κάνει ανετότερη την καθημερινή οδήγηση.

Το PDK παρουσιάστηκε το 1985 ως επιλογή για το αγωνιστικό αυτοκίνητο Porsche 962. Από το 2008, η προσαρμοσμένη του έκδοση, εξοπλίζει τα μοντέλα δρόμου της μάρκας. Το 911 Carrera αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εξοπλίστηκε με κιβώτιο ταχυτήτων PDK.

Πώς λειτουργεί το Porsche Doppelkupplung (PDK)

Το PDK αποτελείται από δύο τμήματα τα οποία συνδέονται στον κινητήρα με δύο παράλληλους συμπλέκτες. Ο ένας συμπλέκτης ενεργοποιεί παράξενου σχήματος γρανάζια, ενώ ο άλλος ίσια. Η αναγκαία ταχύτητα ενεργοποιείται με δίχαλα, που κινούνται  ηλεκτροϋδραυλικά. Τα σύγχρονα μοντέλα εξοπλίζονται με μια 8τάχυτη μετάδοση PDK: Οι πρώτες 6 είναι για σπορ οδήγηση, ενώ οι άλλες 2 για εξοικονόμηση καυσίμου και άνεση.

Το λογισμικό της μετάδοσης είναι προγραμματισμένο να παρέχει διάφορους τρόπους λειτουργίας ως αυτόματο: Normal, Individual, Sport, Sport Plus και κάποιες φορές Race Track. Ο χειροκίνητος έλεγχος γίνεται κινώντας τον λεβιέ που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα προς τα εμπρός και πίσω για την αύξηση ή μείωση της αναλογίας των ταχυτήτων. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τη χρήση των κουμπιών που βρίσκονται στο τιμόνι.

Οι δημοφιλέστερες εκδόσεις Porsche Doppelkupplung (PDK)

Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτωνΚατασκευαστήςΑριθμός ταχυτήτων (σχέσεων)Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτραΜέγιστη ροπή κινητήρα, NmΕίδος κίνησηςΈναρξη παραγωγήςΕφαρμογή σε μοντέλα
8DTZF86.71000Μπροστινή κίνηση (FWD), πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD)2016Porsche Panamera
7DT-75ZF74.8750Πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD)2009Porsche Macan; Porsche Panamera
7DT-70ZF73.8700Πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD)2010Porsche 911 Turbo S; Porsche 911 Turbo
7DT-45ZF74.0450Πίσω κίνηση (RWD), τετρακίνηση (AWD)2009Porsche 718 Boxster; Porsche 911 Carrera; Porsche Cayman; Porsche 911 Carrera S; Porsche 718 Cayman; Porsche Boxster

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των Porsche Doppelkupplung (PDK)

ΔυσλειτουργίεςΜεταδόσεις
Ενδεχόμενο εμφάνισης δυσλειτουργιών λογισμικού.7DT-75; 7DT-70; 7DT-45
Βλάβη των ρυθμίσεων του συμπλέκτη.7DT-75; 7DT-70; 7DT-45
Τραντάγματα κατά την αλλαγή των ταχυτήτων.7DT-70; 7DT-45; 7DT-75