Ο M57D30 αποτελεί έναν υπερτροφοδοτούμενο (τούρμπο) κινητήρα ντίζελ με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail). Η παραγωγή του γινόταν στο εργοστάσιο του ομίλου BMW στο Steyr της Αυστρίας, από το 1998 μέχρι το 2012. Ο συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετούταν σε κάποια μοντέλα αυτοκινήτων των BMW, Range Rover και Opel.
Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων M57D30
Ο κινητήρας διέθετε 6 κυλίνδρους εν σειρά, και 24 βαλβίδες. Το μπλοκ του κινητήρα φτιαχνόταν από χυτοσίδηρο και η κεφαλή των κυλίνδρων από αλουμίνιο. Το σύστημα καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail) κατασκευαζόταν από τη γερμανική εταιρεία Bosch, ενώ ο στροβιλοσυμπιεστής από την αμερικανική εταιρεία Garrett. Οι εκδόσεις που ήταν εφοδιασμένες με τον συγκεκριμένο κινητήρα διέθεταν και ιντερκούλερ. Ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων κάνει χρήση καδένας.
Οι τεχνικές προδιαγραφές των κινητήρων M57D30
Κωδικός κινητήρα | Κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Μέγιστη ισχύς, ίπποι (hp) | Μέγιστη ροπή, Nm | Μοντέλα αυτοκινήτων εφοδιασμένα με αυτό το είδος κινητήρα |
M57D30 | 3.0 | 184-193 | 390 -410 | Range Rover L322; Opel Omega В; BMW 5 series E39; BMW 3 series E46; BMW 7 series E38; BMW X5 E53. |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των M57D30
- Η τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα του κινητήρα χαλάει σε σχετικά λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα.
- Τα τμήματα του συστήματος καυσίμου είναι ευαίσθητα όσον αφορά στην ποιότητα των καυσίμων και φράζουν γρήγορα.
- Ορισμένες φορές, τα πτερύγια της πολλαπλής εισαγωγής σπάνε και εισέρχονται στους κυλίνδρους του κινητήρα, με αποτέλεσμα τις ακριβές επισκευές.