Κινητήρες TiD και TTiD: Τι αντιπροσωπεύει και οι παράμετροι απόδοσής του

Κινητήρες TiD και TTiD: Τι αντιπροσωπεύει και οι παράμετροι απόδοσής του

Οι κινητήρες TiD και TTiD αποτελούν κινητήρες ντίζελ με άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Τοποθετούνταν στα οχήματα της Saab από το 1998 μέχρι το 2012. Η συντομογραφία TiD σημαίνει Turbo Injected Diesel και δηλώνει ότι ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με έναν μόνον στροβιλοσυμπιεστή. Το TTiD ή Twin Turbo Injected Diesel δηλώνει ότι ο κινητήρας έχει διπλό στροβιλοσυμπιεστή. Ο πρώτος κινητήρας TiD έκανε την εμφάνισή του το 1998 στο Saab 9-3. Οι εκδόσεις οι οποίες είναι εφοδιασμένες με τον κινητήρα TTiD, κυκλοφόρησαν το 2007. Σχεδόν στο σύνολό τους, οι συγκεκριμένοι κινητήρες κατασκευάζονταν από την General Motors. Κάποιοι ήταν ανεπτυγμένοι συνεργατικά με άλλους κατασκευαστές, π.χ. την Isuzu Motors.

Τα χαρακτηριστικά των κινητήρων TiD και TTiD

Οι κινητήρες TiD και TTiD έχουν μπλοκ από χυτοσίδηρο και κεφαλή κυλίνδρων από αλουμίνιο. Οι πιο πολλοί από αυτούς είναι εφοδιασμένοι με σύστημα ψεκασμού καυσίμου κοινού δοχείου (Common Rail). Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν διαθέσιμες και εκδόσεις χωρίς κοινό δοχείο καυσίμου, στις οποίες η τροφοδοσία του καυσίμου από την αντλία, γίνεται απευθείας στα μπεκ ψεκασμού του καυσίμου. Ο μηχανισμός χρονισμού των βαλβίδων, συνήθως, κάνει χρήση ιμάντα, ενώ η χρήση καδένας είναι πιο σπάνια.

Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες TiD και TTiD

ΌνομαΚωδικόςΚυβισμός κινητήρα, ΛίτραΑριθμός και διάταξη κυλίνδρωνΑριθμός βαλβίδωνΜέγιστη ισχύς, ίπποιΜέγιστη ροπή, NmΈναρξη παραγωγήςΜοντέλα της Saab εφοδιασμένα με αυτό το είδος κινητήρα
TiDD223L (X22DTH)2.2εν σειρά-τέσσερις 1611526019989-3
TiDD308L3.0V62417035020019-5
TiDZ19DTH1.9εν σειρά-τέσσερις 1615032020049-3
TTiD Z19DTR1.9εν σειρά-τέσσερις1618040020079-3; 9-5
TiDZ19DT1.9εν σειρά-τέσσερις812028019989-3; 9-5
TiDA20DTH2.0εν σειρά-τέσσερις1617035020109-5

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων TiD, TTiD

ΔυσλειτουργίεςΚινητήρες
Το σύστημα καυσίμου είναι επιρρεπές στη δημιουργία φυσαλίδων αέρα.X22DTH (D223L). 
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ και η βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας αερίων) φράζουν ταχύτατα.X22DTH (D223L); Z19DTH.
Η τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα χαλάει πρόωρα.X22DTH (D223L). 
Το λάδι του κινητήρα ενδέχεται να εισχωρήσει στα καύσιμα αν ξεραθούν οι ροδέλες που είναι εγκατεστημένες κάτω από τα μπεκ καυσίμου.X22DTH (D223L). 
Τα ηλεκτρικά τμήματα της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης συχνά βγαίνουν σε αχρηστία.X22DTH (D223L). 
Τα πτερύγια στροβιλισμού της πολλαπλής εισαγωγής μπορεί χαλούν εύκολα.Z19DTH; A20DTH.
Η πολλαπλή εξαγωγής παραμορφώνεται στις υψηλές θερμοκρασίες.Z19DTH. 
Τα κύρια ρουλεμάν του στροφαλοφόρου άξονα χαλούν λόγω έλλειψης λαδιού, κάτι που συνεπάγεται το κόλλημα του κινητήρα στις υψηλές σ.α.λ.A20DTH. 
Οι τσιμούχες του ψυγείου λαδιού του κινητήρα αρχίζουν να αποκτούν διαρροές γρήγορα.A20DTH.
Οι ασταθείς σ.α.λ. ενδέχεται να οφείλονται σε ρύπους στη βαλβίδα ελέγχου καυσίμου.A20DTH.
Το μπλοκ του κινητήρα είναι ευαίσθητο στις υπερθερμάνσεις.D308L.
Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων