Τι είναι το RWD; Χαρακτηριστικά και τεχνικές προδιαγραφές

Τι είναι το RWD; Χαρακτηριστικά και τεχνικές προδιαγραφές

Το RWD αποτελεί έναν γενικό όρο, του οποίου γίνεται χρήση για τα συστήματα κίνησης στους οπίσθιους τροχούς σε όλες τις μάρκες τόσο των επιβατικών, όσο και των επαγγελματικών οχημάτων. Δηλώνει ότι η ροπή του κινητήρα μεταδίδεται στους οπίσθιους τροχούς. Το συγκεκριμένο είδος μετάδοσης κίνησης χρησιμοποιήθηκε ευρέως τον 20ο αιώνα. Στις μέρες μας, η κίνηση στους οπίσθιους τροχούς (RWD) γίνεται όλο και σπανιότερη. Συνήθης, με αυτή είναι εφοδιασμένα τα σπορ αυτοκίνητα που έχουν ισχυρούς κινητήρες, π.χ. μεταξύ άλλων, τα Dodge Challenger και Charger, Chevrolet SS, Chrysler 300, Subaru BRZ, Hyundai Genesis Coupe και Mazda MX-5.

Πώς λειτουργεί η κίνηση στους οπίσθιους τροχούς (RWD)

Τα πιο πολλά πισωκίνητα αυτοκίνητα έχουν τον κινητήρα και τη μετάδοση τοποθετημένους στο εμπρόσθιο μέρος. Η ροπή του κινητήρα μεταδίδεται μέσω του άξονα μετάδοσης κίνησης στο τελικό γρανάζι του οπίσθιου άξονα και από το τελικό γρανάζι στο αξονικό διαφορικό.Το πρώτο προσαυξάνει τη ροπή που τροφοδοτεί ο κινητήρας. Η δεύτερη μονάδα διανέμει την ισχύ στους κινητήριους τροχούς. Ο εμπρόσθιος άξονας δεν συνδέεται με τη μετάδοση.                              

Υπάρχουν κι άλλα είδη διάταξης. Παραδείγματος χάρη, ο κινητήρας μπορεί να είναι εγκατεστημένος στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου, με τη μετάδοση τοποθετημένη στο ίδιο περίβλημα με το τελικό γρανάζι τον οπίσθιο άξονα. Για τη μεταφορά της ροπής από τον κινητήρα στη μετάδοση, γίνεται χρήση ενός άξονα μετάδοσης κίνησης. Σε κάποια οχήματα, ο κινητήρας είναι εγκατεστημένος στο οπίσθιο μέρος και στο ίδιο περίβλημα με τη μετάδοση και το τελικό γρανάζι σε μία μοναδα.

Τα είδη και τα χαρακτηριστικά της κίνησης στους οπίσθιους τροχούς (RWD)

Διάταξη κίνησης στους οπίσθιους τροχούς (RWD) Θέση κινητήρα Θέση μετάδοσης Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Αυτοκίνητα με κίνηση στους οπίσθιους τροχούς (RWD)
Μπροστά Μπροστά ή πάνω από τον άξονα Μπροστά, σπανιότερα πίσω
  • Τέλειος χειρισμός στα στεγνά οδοστρώματα.
  • Ομοιόμορφη φθορά ελαστικών.
  • Προσαύξηση της μάζας του οχήματος.
  • Ελαττωμένος εσωτερικός χώρος.
  • Σημαντική απώλεια ισχύος.
Alfa Romeo Stelvio 949, Spider 939· Cadillac CTS A1LL· Chevrolet Corvette С7· Aston Martin Vantage Volante· Audi 100 Coupé S C1 F104.
Κέντρο Πίσω από τον άξονα
  • Μειωμένο φορτίο στον εμπρόσθιο άξονα.
  • Ασυνήθιστη διάταξη εσωτερικού.
  • Απουσία ή μικρού μεγέθους χώρος πορτμπαγκάζ.
Mazda RX-7 FD· Dodge Viper SRT-10· Daihatsu Hijet S85, S200· BMW Z8 E52· Ferrari 599 GTB Fiorano, Portofino· Lexus LFA· Mercedes-Benz SLR McLaren R199· Lotus Seven.
Κέντρο Μπροστά από τον άξονα Πίσω
  • Βελτιωμένη πρόσφυση των κινητήριων τροχών, ιδίως στα ολισθηρά οδοστρώματα.
  • Τέλειος χειρισμός.
  • Ικανότητα εισόδου σε στροφές με υψηλή ταχύτητα.
  • Ελαττωμένη ικανότητα πρόσφυσης στο δρόμο.
  • Περιορισμένη πρόσβαση στον κινητήρα.
  • Μικρού όγκου εσωτερικό.
  • Πολύπλοκος σχεδιασμός συστήματος ψύξης κινητήρα.
De Tomaso Pantera; Ford GT· Ferrari Enzo· Toyota MR2· Porsche Carrera GT 980, Boxster 987, 981, Cayman 987, 981· Jaguar XJ220 Х27.
Πίσω Πίσω από τον άξονα
  • Ελαττωμένη μάζα οχήματος.
  • Τέλεια δυναμική.
  • Καλή πρόσφυση και σταθερότητα στα ολισθηρά οδοστρώματα.
  • Χαμηλού επιπέδου θόρυβος στο εσωτερικό.
  • Ιδανική κατανομή της δύναμης πέδησης.
  • Υπερστροφή.
  • Χαμηλή απόδοση του συστήματος διεύθυνσης.
  • Ελαττωμένη σταθερότητα του αμαξώματος στους πλευρικούς ανέμους.
  • Πολύπλοκη κατασκευή του συστήματος ψύξης του κινητήρα και του συστήματος θέρμανσης της καμπίνας με αποτέλεσμα δυσκολίες στην επισκευή τους.
Renault Twingo CNO, BCM· Smart Fortwo 451, 453, City Coupe 450· Porsche 911 997· Tesla Model S 5YJS.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *