XWD: ορισμός, λειτουργία, αρχή λειτουργίας και αιτίες βλάβης

XWD: ορισμός, λειτουργία, αρχή λειτουργίας και αιτίες βλάβης

Τα XWD, Cross-Wheel Drive ή Haldex Generation 4, αποτελούν ονομασίες του συστήματος τετρακίνησης το οποίο έκανε την εμφάνισή του στο μοντέλο Saab Turbo X, το 2008. Είναι ανεπτυγμένο από τη σουηδική εταιρεία Haldex Group συνεργατικά με τη Saab Automobile AB. Διασφαλίζει την ιδανική κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρόσθιου και του οπίσθιου άξονα, με βάση το οδηγικό στυλ και τις συνθήκες λειτουργίας του οχήματος. Αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών και προωθεί την αποδοτικότητα καυσίμων. Το συγκεκριμένο σύστημα τοποθετούταν στα Saab 9-3 και Saab 9-5, αλλά και στο Opel Insignia μέχρι το 2011.

Πώς λειτουργεί το XWD

Το σύστημα είναι ελεγχόμενο από μια ηλεκτρονική μονάδα, η οποία επικοινωνεί με τις μονάδες ελέγχου του κινητήρα, τη μετάδοση και το ABS και το ESP. Πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα των τροχών, τη δύναμη πέδησης και τον ρυθμό εκτροπής δεδομένα αποστέλλονται στο κιβώτιο της μετάδοσης της μονάδας ελέγχου και χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της μονάδας εκκίνησης ισχύος. Μεταδίδει τη ροπή του κινητήρα μέσω του άξονα μετάδοσης κίνησης στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό. Το τελευταίο διανέμει την ισχύ στους οπίσθιους τροχούς.

Η μετάδοση της ροπής

  • Έως και 100% σε περίπτωση ολίσθησης.
  • 50% και στους δύο άξονες για τη βελτιστοποίηση της επιτάχυνσης, βελτίωση της πρόσφυσης και σταθεροποίηση της θέσης του οχήματος.
  • 90% στους εμπρόσθιους τροχούς κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο για αποδοτική κατανάλωση καυσίμων.
  • Κοντά στο 60% στον εμπρόσθιο άξονα κατά την οδήγηση σε υγρό ή ολισθηρό οδόστρωμα.
  • Μέχρι και 85% στον έναν από τους οπίσθιους τροχούς, κάτι το οποίο απαιτεί μέγιστη πρόσφυση, κατά τους ελιγμούς.

Τα μειονεκτήματα του XWD 

  • Οι τσιμούχες φθείρονται ταχύτερα.
  • Το υγρό της μετάδοσης χάνει τις ιδιότητές του ταχύτατα.
  • Η μονάδα πρέπει να συντηρείται συχνά.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *