ATTESA: περιγραφή, χαρακτηριστικά και αρχή λειτουργίας

ATTESA: περιγραφή, χαρακτηριστικά και αρχή λειτουργίας

Το ATTESA (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain) αποτελεί την ονομασία για τα συστήματα τετρακίνησης των αυτοκινήτων των Nissan και Infiniti. Το σύστημα πρωτοεμφανίστηκε το 1987, με την κυκλοφορία του μοντέλου Nissan Bluebird U12. Το σύστημα αυτό βελτιστοποιεί τις εκτός δρόμου ικανότητες του οχήματος και το βοηθάει να αποκτά πρόσφυση στα ολισθηρά οδοστρώματα. Βοηθάει, επίσης, στη χρήση της ροπής του κινητήρα με αποτελεσματικό τρόπο και βελτιστοποιεί, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος και τη σταθερότητά του στις στροφές.

Πώς δουλεύει

Το σύστημα τετρακίνησης ATTESA ενδέχεται να είναι είτε μόνιμης είτε κατ’ επιλογήν τετρακίνησης. Τα πρώτα χρόνια, τα αυτοκίνητα με εγκάρσια εγκατεστημένους κινητήρες ήταν εφοδιασμένα με κιβώτιο μετάδοσης με πλανητικό κεντρικό διαφορικό, το οποίο κλείδωνε με έναν ιξώδη συμπλέκτη. Η κατανομή της ροπής του κινητήρα γινόταν και στους τέσσερις τροχούς, με βάση τις οδικές συνθήκες.

Στη συνέχεια, έγινε χρήση της κατ’ επιλογήν τετρακίνησης (AWD). Δεν διέθετε κεντρικό διαφορικό, αλλά ένα κωνικό γρανάζι τοποθετημένο στο κιβώτιο μετάδοσης, συνδεδεμένο σε ένα επιπρόσθετο άξονα του εμπρόσθιου διαφορικού. Αυτό το γρανάζι μετέδιδε σταθερά τη ροπή στον άξονα μετάδοσης κίνησης. Ο έλεγχος του ιξώδους συμπλέκτη, γινόταν από τον υπολογιστή ταξιδίου και συνέδεε τον άξονα μετάδοσης κίνησης με το τελικό γρανάζι κίνησης του οπίσθιου άξονα. 

Ένα πολυπλοκότερο σύστημα τοποθετείται στα αυτοκίνητα με κινητήρες σε διαμήκη διάταξη. Στο κιβώτιο της μετάδοσης, υπάρχει ένας πολύδισκος συμπλέκτης με αντλία. Κατά την απεμπλοκή του, το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται αποκλειστικά στον οπίσθιο άξονα.

Χαρακτηριστικά

Ονομασία Είδος κίνησης Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά Έτος πρώτης παραγωγής Αυτοκίνητα εφοδιασμένα με το συγκεκριμένο σύστημα
ATTESA Μόνιμη τετρακίνηση Το κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κλειδώνει με έναν ιξώδη συμπλέκτη. 1987 Nissan Bluebird U12, U13; Pulsar C13; Primera P10.
Κατ’ επιλογήν τετρακίνηση Ο οπίσθιος άξονας ενεργοποιείται από έναν ιξώδη συμπλέκτη, όταν ο εμπρόσθιος γλιστράει και μπορεί να λάβει μέχρι και το 50% της ροπής του κινητήρα. 2000 Nissan Bluebird G10, N16; Pulsar C13; Primera P12.
ATTESA E-TS Κατ’ επιλογήν τετρακίνηση Γίνεται χρήση ενός πολύδισκου συμπλέκτη ως κεντρικού διαφορικού. Έως και 50% της ροπής μπορεί να μεταδοθεί στον μπροστινό άξονα. Κάποιες εκδόσεις έχουν χειροκίνητο πλήρες κλείδωμα συμπλέκτη με ένα κουμπί. Σε αυτή τη λειτουργία, η ροπή κατανέμεται ίσα μεταξύ του μπροστινού και του οπίσθιου άξονα. 1989 Nissan Skyline R32, R33, GT-R, GTS-4, Cefiro SE4 LNA31, Stagea, Laurel C34, C35, Cedric; Infiniti M Y51, QX4, G V35, V35, M35 Y50, 37 Y51, QX70 Y51, EX J50.
ATTESA E-TS Pro   Γίνεται χρήση των ίδιων μονάδων με το ATTESA E-TS. Η διαφορά έγκειται σε ένα ενεργό οπίσθιο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που κατανέμει τη ροπή μεταξύ των τροχών. 1995 Nissan Skyline R33, R34.

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *