Η 2-Tronic αποτελεί μια αυτοματοποιημένη 5τάχυτη μετάδοση, η οποία τοποθετείται σε κάποια αυτοκίνητα της Peugeot από το 2005. Διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία ελέγχου και έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στο ατομικό στιλ οδήγησης.
Η αρχή λειτουργίας της
Η μετάδοση 2-Tronic έχει ως βάση ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, εφοδιασμένο με δυο ηλεκτρομηχανικές συσκευές οι οποίες ελέγχονται από υπολογιστή. Μια από αυτές, ευθύνεται για την επιλογή της ταχύτητας και η άλλη, για την εμπλοκή και την απεμπλοκή του συμπλέκτη. Για τη μετάβαση στη χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός τοποθετεί τον λεβιέ ταχυτήτων στη θέση “M” και μετά, τον μετακινεί στις θέσεις “+” ή “-” για το ανέβασμα ή το κατέβασμα ταχύτητας. Στη συγκεκριμένη λειτουργία, η μετάδοση έχει επίσης τη δυνατότητα να ελέγχεται με τα αυτάκια στο τιμόνι (paddle shifters).
Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις 2-Tronic
Κωδικός μετάδοσης | Κατασκευαστής | Μέγιστη ροπή, N⋅m | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Είδος κίνησης | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
МC5 | Aisin | – | – | Μπροστινή κίνηση (FWD) | 2005 | Peugeot 107 |
MAP | PSA | 140 | 1.4 | Μπροστινή κίνηση (FWD) | 2006 | Peugeot 207; Peugeot 1007 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων 2-Tronic
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Εξαιτίας σφαλμάτων του υλικολογισμικού, μπορεί να προκύψουν τραντάγματα κατά την αλλαγή ταχύτητας. | MAP |
Ο ενεργοποιητής του συμπλέκτη έχει μικρή διάρκεια ζωής. | MAP; C551/C552 |
Η μονάδα ελέγχου της μετάδοσης βγαίνει εκτός λειτουργίας. | MAP |
Τα τμήματα του συμπλέκτη γίνονται ταχύτατα μη συντηρήσιμα. | MAP; C551/C552 |
Σχόλιο