Η TSI αποτελεί μια γκάμα τούρμπο κινητήρων με άμεσο ψεκασμό βενζίνης, οι οποίοι παράγονται από τον γερμανικό όμιλο Volkswagen. Ο πρώτος κινητήρας TSI ήταν χωρητικότητας 1,4 λίτρων και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2005, στο Golf GT Mk5. Έλαβε πολλούς επαίνους από τους ειδικούς και απέκτησε το βραβείο «Best New Engine» στον διάσημο διαγωνισμό «International Engine of the Year». Στις μέρες μας, μοντέλα κατασκευαστών όπως οι Volkswagen, SEAT και Skoda, εφοδιάζονται με κινητήρες TSI. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες αναπτύσσουν υψηλές επιδόσεις και ροπή παρά τη σχετικά περιορισμένη χωρητικότητά τους τους και κάνουν οικονομία καυσίμων.
Χαρακτηριστικά
Οι κινητήρες TSI είναι 4κύλινδροι με 8 ή 16 βαλβίδες. Το μπλοκ κινητήρα ενδέχεται να είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο ή αλουμίνιο. Η κεφαλή των κυλίνδρων είναι φτιαγμένη πάντα από αλουμίνιο. Ο κινητήρας ενδέχεται διαθέτει στροβιλοσυμπιεστή ή με διπλή συμπίεση. Στην έκδοση με διπλή υπερσυμπίεση, ο κινητήρας έχει και στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, αλλά και μηχανικό συμπιεστή (υπερσυμπιεστή). Ο μηχανισμός χρονισμού κάνει χρήση καδένας ή ιμάντα, με βάση την έκδοση του συστήματος χρονισμού.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες TSI
Σειρά κινητήρων | Κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Κωδικός κινητήρα | Αριθμός κυλίνδρων | Αριθμός βαλβίδων | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
EA111 | 1.2 | CBZA | 4 | 4 | 86 | 160 | 2010 | SEAT Toledo 4; Škoda Fabia 2; Volkswagen Caddy 3; Volkswagen Golf 6; Škoda Roomster 1 |
CBZB | 8 | 8 | 105 | 175 | 2009 | Volkswagen Caddy 3; SEAT Leon 2; Volkswagen Polo 5; Škoda Roomster 1; SEAT Ibiza 4; Volkswagen Golf 6; SEAT Altea 1; Volkswagen Beetle 2; Škoda Fabia 2; Škoda Rapid 1; Volkswagen Jetta 6; Škoda Yeti 1; Volkswagen Touran 1; SEAT Toledo 4 | ||
1.4 | BMY | 4 | 16 | 140 | 220 | 2005 | Volkswagen Jetta 5; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Touran 1 | |
CAVA | 4 | 16 | 150 | 240 | 2008 | Volkswagen Tiguan | ||
CAXA | 4 | 16 | 122 | 200 | 2006 | Volkswagen Golf 5; Volkswagen Jetta 5; Škoda Octavia 2; Volkswagen Golf 6; Volkswagen Jetta 6; Škoda Rapid 1; Volkswagen Passat B6; Škoda Yeti 1; Volkswagen Passat B7; SEAT Toledo 4; Volkswagen Scirocco 3; Volkswagen Tiguan 1; Volkswagen Eos 1 | ||
EA211 | 1.2 | CJZA | 4 | 16 | 105 | 175 | 2012 | SEAT Leon 3; Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7 |
CJZB | 4 | 16 | 86 | 160 | 2012 | Škoda Octavia 3; SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 7 | ||
1.4 | CMBA | 4 | 16 | 122 | 200 | 2012 | SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 7 | |
CZCA | 4 | 16 | 125 | 200 | 2013 | Škoda Fabia 3; Volkswagen Golf 7; Škoda Superb 3; Volkswagen Tiguan 2; Škoda Kodiaq 1; Škoda Octavia 3; Volkswagen Jetta 6; Volkswagen Passat B8; Škoda Rapid 1; Volkswagen Polo 1; Škoda Yeti 1 | ||
CZDA | 4 | 16 | 150 | 250 | 2014 | Volkswagen Beetle 5C; Volkswagen Tiguan 1; Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7; Volkswagen Touran 2; Škoda Kodiaq 1; Škoda Yeti 1; Volkswagen Tiguan 2; Volkswagen Passat B8; Volkswagen Sharan 2 | ||
1.5 | DACA | 4 | 16 | 130 | 200 | 2016 | Volkswagen Golf 7; SEAT Leon 3; Volkswagen Golf 8; SEAT Leon 4 | |
EA888 | 1.8 | BZB | 4 | 16 | 160 | 250 | 2007 | Volkswagen Passat B6; SEAT Leon 2; Škoda Superb 2; SEAT Altea 1; Škoda Octavia 2; SEAT Toledo 3 |
CDAB | 4 | 16 | 152 | 250 | 2009 | Volkswagen Passat B7; Volkswagen Passat CC; Škoda Octavia 2; Škoda Superb 2; Škoda Yeti 1 | ||
CJSA | 4 | 16 | 180 | 250 | 2012 | SEAT Leon 3; Škoda Octavia 3; Volkswagen Passat B8; Škoda Superb 3; Volkswagen Touran 2 | ||
2.0 | CCZB | 4 | 16 | 211 | 280 | 2009 | Volkswagen Golf 6; Volkswagen Tiguan 1; Volkswagen Scirocco 3; Volkswagen Eos 1; Volkswagen New Beetle 2; SEAT Altea 1; Volkswagen Passat CC; Volkswagen Passat B7 | |
CHHA | 4 | 16 | 230 | 350 | 2013 | Škoda Octavia 3; Volkswagen Golf 7 | ||
CYRC | 4 | 16 | 250 | 370 | 2018 | Volkswagen Touareg 3 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων TSI
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Η καδένα χρονισμού των βαλβίδων ή ο ιμάντας ξεχειλώνει ή σπάει σχετικά πρόωρα. | CBZA; CBZB; BMY; CJSA; CCZB; CDAB; CHHA; BZB; CZCA; CJZB; CAVA |
Υπερβολικές δονήσεις του κινητήρα στο ρελαντί. | CBZA; CBZB; BMY |
Ο κινητήρας αργεί να θερμανθεί όταν έχει κρύο. | CBZB; CBZA; CMBA |
Ο κινητήρας χαρακτηρίζεται εξαιρετικά ευαίσθητος σε ό,τι αφορά στην ποιότητα των καυσίμων. Επικαθίσεις άνθρακα συσσωρεύονται στις βαλβίδες εισαγωγής λόγω χρήσης καυσίμων χαμηλής ποιότητας. | BMY; CAVA; CJZA; BZB; CJZB |
Τα έμβολα του κινητήρα καίγονται λόγω χτυπημάτων κατά τη λειτουργία. | BMY; CAVA |
Τα ελατήρια των εμβόλων κολλούν σχετικά πρόωρα, κάτι που επιφέρει αυξημένη κατανάλωση λαδιού. | BMY; CCZB; CZCA; CZDA; CDAB |
Προκύπτουν διαρροές ψυκτικού υγρού κοντά στο ιντερκούλερ. | BMY |
Η ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου του στροβιλοσυμπιεστή χαλάει συχνά. | CAVA |
Τα έμβολα του κινητήρα ξεκινούν να χτυπούν σε σχετικά λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα. | CJZA |
Οι πολλαπλασιαστές μπορεί να καταστραφούν εξαιτίας δυσλειτουργίας των μπουζί ή σφαλμάτων που προέκυψαν κατά την αλλαγή των μπουζί. | CMBA; BZB; CCZB |
Η ράβδος του ενεργοποιητή του στροβιλοσυμπιεστή (σκάστρα) κολλάει συχνά. | CJZA; CMBA; CZCA; CZDA; CJZB |
Ο κινητήρας ρετάρει στις χαμηλές σ.α.λ. | DACA |
Το σύστημα εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου φράζει γρήγορα, κάτι που επιφέρει αυξημένη κατανάλωση λαδιού. | BZB |
Η αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης διαθέτει μικρό κύκλο ζωής. | CDAB; CCZB |
Η αντλία λαδιού συχνά χαλάει, κάτι που συνεπάγεται την ελάττωση της πίεσης του λαδιού και ενδέχεται να επιφέρει την ολίσθηση των βασικών ρουλεμάν του στροφαλοφόρου άξονα και των ρουλεμάν των μπιελών. | CHHA |
Σχόλιο