Driver Shift Control: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Driver Shift Control: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

Το Driver Shift Control (DSC) αποτελεί τη λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων (σχέσεων) στις αυτόματες μεταδόσεις των αυτοκινήτων των Pontiac, Chevrolet, Cadillac και Buick. Κάνει εφικτή τη μέγιστη ομαλή οδήγηση και βοηθάει στην οικονομία καυσίμων. Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει την πέδηση με τον κινητήρα και βελτιστοποιεί τη δυναμική και την ικανότητα ελιγμών του οχήματος.

Πώς δουλεύει

Η λειτουργία Driver Shift Control (DSC) υπάρχει σε κλασικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής, σετ πλανητικών γραναζιών και ηλεκτρονικό έλεγχο. Ο χειροκίνητος έλεγχος γίνεται εφικτός χάρη στο ειδικό υλικολογισμικό. Ο οδηγός αλλάζει ταχύτητα (σχέση) κάνοντας χρήση του λεβιέ ταχυτήτων. Για τη μετάβαση στη χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός μετακινεί τον λεβιέ από τη θέση “D” προς τα δεξιά (για αυτοκίνητα με το τιμόνι στα αριστερά) ή προς τα αριστερά (για αυτοκίνητα με το τιμόνι δεξιά) και μετά, τον κινεί ανάμεσα στις θέσεις “+” ή “-” για το ανέβασμα ή το κατέβασμα ταχύτητας αντίστοιχα.

Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις με τη λειτουργία Driver Shift Control (DSC) 

Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτωνΚατασκευαστήςΑριθμός σχέσεων (ταχυτήτων)Μέγιστη ροπή κινητήρα, NmΜέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτραΕίδος κίνησηςΈναρξη παραγωγήςΕφαρμογή σε μοντέλα
4T65EGM43803.8Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD)1996Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville
4L65EGM45156.2Πίσω κίνηση (RWD)2001Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette
5L50EGM54504.6Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)2000Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR
5L40EGM53603.6Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)1999Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS
6L80GM68006.2Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)2006Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR
8L90GM810006.2Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)2015Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet  Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων με τη λειτουργία Driver Shift Control (DSC)

Δυσλειτουργίες Μεταδόσεις
Οι δίσκοι τριβής του μετατροπέα ροπής διαθέτουν μικρό κύκλο ζωής. 4L65E
Τα κανάλια και οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες του σώματος της υδραυλικής βαλβίδας, φράζουν εξαιτίας της ρύπανσης του λαδιού. 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E
Το σετ συμπλέκτη χαλάει πρόωρα. 4L65E; 4Т65Е
O ιμάντας φρένων της μετάδοσης τεντώνεται εξαιτίας της συχνής οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες. 4L65E
Η πλάκα διαχωρισμού του σώματος της υδραυλικής βαλβίδας χαλάει με το πέρασμα του χρόνου. 4L65E
Η αντλία της μετάδοσης συχνά καταστρέφεται. Κολλάει συχνά στις υψηλές σ.α.λ. 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E
Τα ρουλεμάν χαρακτηρίζονται επιρρεπή στις ζημιές. 4Т65Е
Τα χυτά λαστιχένια έμβολα λιώνουν εξαιτίας των υπερθερμάνσεων. 5L40E
Το σετ συμπλέκτη ξεκινά να καίγεται ταχύτατα αν δεν υπάρχει επαρκής πίεση λαδιού. 5L50E
Η πλήμνη και τα σινεμπλόκ του υδραυλικού μετατροπέα ροπής καταστρέφονται γρήγορα. 6L80
Η αντλία της μετάδοσης ξεκινά να αποκτά διαρροές εξαιτίας της ολίσθησης των ροδελών στεγανοποίησης. 6L80

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *