Το Driver Shift Control (DSC) αποτελεί τη λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων (σχέσεων) στις αυτόματες μεταδόσεις των αυτοκινήτων των Pontiac, Chevrolet, Cadillac και Buick. Κάνει εφικτή τη μέγιστη ομαλή οδήγηση και βοηθάει στην οικονομία καυσίμων. Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει την πέδηση με τον κινητήρα και βελτιστοποιεί τη δυναμική και την ικανότητα ελιγμών του οχήματος.
Πώς δουλεύει
Η λειτουργία Driver Shift Control (DSC) υπάρχει σε κλασικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής, σετ πλανητικών γραναζιών και ηλεκτρονικό έλεγχο. Ο χειροκίνητος έλεγχος γίνεται εφικτός χάρη στο ειδικό υλικολογισμικό. Ο οδηγός αλλάζει ταχύτητα (σχέση) κάνοντας χρήση του λεβιέ ταχυτήτων. Για τη μετάβαση στη χειροκίνητη λειτουργία, ο οδηγός μετακινεί τον λεβιέ από τη θέση “D” προς τα δεξιά (για αυτοκίνητα με το τιμόνι στα αριστερά) ή προς τα αριστερά (για αυτοκίνητα με το τιμόνι δεξιά) και μετά, τον κινεί ανάμεσα στις θέσεις “+” ή “-” για το ανέβασμα ή το κατέβασμα ταχύτητας αντίστοιχα.
Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις με τη λειτουργία Driver Shift Control (DSC)
Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων | Κατασκευαστής | Αριθμός σχέσεων (ταχυτήτων) | Μέγιστη ροπή κινητήρα, Nm | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Είδος κίνησης | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
4T65E | GM | 4 | 380 | 3.8 | Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) | 1996 | Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville |
4L65E | GM | 4 | 515 | 6.2 | Πίσω κίνηση (RWD) | 2001 | Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette |
5L50E | GM | 5 | 450 | 4.6 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2000 | Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR |
5L40E | GM | 5 | 360 | 3.6 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | 1999 | Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS |
6L80 | GM | 6 | 800 | 6.2 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2006 | Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR |
8L90 | GM | 8 | 1000 | 6.2 | Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2015 | Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων με τη λειτουργία Driver Shift Control (DSC)
Δυσλειτουργίες | Μεταδόσεις |
Οι δίσκοι τριβής του μετατροπέα ροπής διαθέτουν μικρό κύκλο ζωής. | 4L65E |
Τα κανάλια και οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες του σώματος της υδραυλικής βαλβίδας, φράζουν εξαιτίας της ρύπανσης του λαδιού. | 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E |
Το σετ συμπλέκτη χαλάει πρόωρα. | 4L65E; 4Т65Е |
O ιμάντας φρένων της μετάδοσης τεντώνεται εξαιτίας της συχνής οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες. | 4L65E |
Η πλάκα διαχωρισμού του σώματος της υδραυλικής βαλβίδας χαλάει με το πέρασμα του χρόνου. | 4L65E |
Η αντλία της μετάδοσης συχνά καταστρέφεται. Κολλάει συχνά στις υψηλές σ.α.λ. | 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E |
Τα ρουλεμάν χαρακτηρίζονται επιρρεπή στις ζημιές. | 4Т65Е |
Τα χυτά λαστιχένια έμβολα λιώνουν εξαιτίας των υπερθερμάνσεων. | 5L40E |
Το σετ συμπλέκτη ξεκινά να καίγεται ταχύτατα αν δεν υπάρχει επαρκής πίεση λαδιού. | 5L50E |
Η πλήμνη και τα σινεμπλόκ του υδραυλικού μετατροπέα ροπής καταστρέφονται γρήγορα. | 6L80 |
Η αντλία της μετάδοσης ξεκινά να αποκτά διαρροές εξαιτίας της ολίσθησης των ροδελών στεγανοποίησης. | 6L80 |
Σχόλιο