Το Q-Tronic αποτελεί ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με λειτουργία για χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων (σχέσεων), το οποίο τοποθετούταν στα αυτοκίνητα της Alfa Romeo. Έκανε το ντεμπούτο του το 2005. Έχει ως βάση το δημοφιλές Aisin TF-80SC – ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής και ένα σετ πλανητικών γραναζιών. Ο χειροκίνητος έλεγχος γίνεται εφικτός μέσω ειδικού υλικολογισμικού. Έτσι, παρέχεται η δυνατότητα ελέγχου της ροπής του κινητήρα στον οδηγό χειροκίνητα, βελτιστοποιώντας τη δυναμική του οχήματος και την εκτός δρόμου οδηγική ικανότητά του.
Ο τρόπος λειτουργίας του Q-Tronic
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το Q-Tronic λειτουργεί ως συμβατική αυτόματη μετάδοση: οι ταχύτητες (σχέσεις) αλλάζονται με βάση τις εντολές της μονάδας ελέγχου. Είναι επίσης δυνατή η ενεργοποίηση των λειτουργιών Sport και Winter.
Κατά την τοποθέτηση του λεβιέ από τον οδηγό, στην ειδική θέση, η ταχύτητα η οποία είναι ενεργή τη δεδομένη στιγμή, παραμένει ενεργοποιημένη μέχρι ο οδηγός να μετακινήσει τον λεβιέ προς τα πάνω ή προς τα κάτω, στις θέσεις “+” ή “-“.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μεταδόσεων Q-Tronic
Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων | Αριθμός ταχυτήτων (σχέσεων) | Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, Λίτρα | Μέγιστη ροπή, N·m | Διάταξη αυτοκινήτου | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
TF-80SC | 6 | 2.5 | 450 | Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) | 2005 | Alfa Romeo 159; Alfa Romeo Spider; Alfa Romeo Brera |
Οι συνήθεις δυσλειτουργίες των Q-Tronic
- Το σώμα της υδραυλικής βαλβίδας καταστρέφεται, προξενώντας τραντάγματα και κραδασμούς κατά την αλλαγή ταχύτητας.
- Η μετάδοση ξεκινάει να πατινάρει και αποκτά δονήσεις, εξαιτίας της φθοράς των δίσκων τριβής του μετατροπέα ροπής.
- Οι ζώνες φρένων χαλούν, με συνέπεια δυνατά χτυπήματα στο αμάξωμα του αυτοκινήτου στο σημείο που είναι τοποθετημένο το κιβώτιο ταχυτήτων.
Σχόλιο