Η TDI αποτελεί μια γκάμα από κινητήρες ντίζελ με στροβιλοσυμπιεστή, με άμεσο ψεκασμό καυσίμου παραγωγής του ομίλου Volkswagen. Την εμφάνισή τους την έκαναν στο Audi 100 C3 το 1989. Στις μέρες μας, σχεδόν στο σύνολό τους τα μοντέλα των Volkswagen, Seat, Audi και Škoda είναι εφοδιασμένα με τους συγκεκριμένους κινητήρες. Τοποθετούνται επίσης και σε κάποια μοντέλα των Ford, Volvo, Mitsubishi, Chrysler και άλλων μαρκών.
Χαρακτηριστικά
Οι κινητήρες TDI διαθέτουν μπλοκ κυλίνδρων από αλουμίνιο ή χυτοσίδηρο. Οι κεφαλές των κυλίνδρων είναι φτιαγμένες από αλουμίνιο. Στον μηχανισμό χρονισμού των βαλβίδων, γίνεται συνήθως χρήση ενός ιμάντα, ωστόσο υπάρχουν επίσης και εκδόσεις που κάνουν χρήση καδένας ή γραναζιών. Με βάση την έκδοση του κινητήρα, το σύστημα καυσίμου περιλαμβάνει μια αντλία υψηλής πίεσης, μπεκ ψεκασμού ή ράγα καυσίμου. Αντί του κλασικού, σε πολυάριθμα αυτοκίνητα, τοποθετείται ένας στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Επίσης, είναι διαθέσιμες και εκδόσεις διπλού στροβιλοσυμπιεστή (twin-turbo), εκ των οποίων κάποιες έχουν την ονομασία BiTDI.
Οι δημοφιλέστεροι κινητήρες TDI
Σειρά κινητήρων | Κυβισμός κινητήρα, λίτρα | Κωδικός κινητήρα | Αριθμός κυλίνδρων | Αριθμός βαλβίδων | Μέγιστη ισχύς, ίπποι | Μέγιστη ροπή, Nm | Είδος ψεκασμού καυσίμου | Έναρξη παραγωγής | Εφαρμογή σε μοντέλα |
EA381 | 2.5 | 1T | 5 εν σειρά | 10 | 120 | 265 | Άμεσος ψεκασμός | 1989 | Audi 100 C3 |
EA153 | 2.5 | BAC | 5 εν σειρά | 10 | 174 | 400 | Μπεκ ψεκασμού | 2003 | Volkswagen Touareg 1 |
5.0 | AJS | V10 | 20 | 313 | 750 | Μπεκ ψεκασμού | 2002 | Volkswagen Phaeton 1 | |
EA180 | 1.9 | AFN | 4 εν σειρά | 8 | 110 | 235 | Άμεσος ψεκασμός | 1996 | Volkswagen Golf 3; SEAT Cordoba 1; Volkswagen Vento 1; Audi A6 C5; Volkswagen Passat B4; Volkswagen Passat B5; SEAT Ibiza 2; Volkswagen Polo 3; SEAT Toledo 1; Volkswagen Sharan 1; Audi A4 B5 |
EA188 | 1.9 | AWX | 4 εν σειρά | 8 | 130 | 285 | Μπεκ ψεκασμού | 2000 | Audi A4 B6; Audi A6 C6; Škoda Superb 1; Volkswagen Passat B5 |
2.0 | BMM | 4 εν σειρά | 8 | 140 | 320 | Μπεκ ψεκασμού | 2004 | Audi A3 8P; Škoda Octavia 2; Volkswagen Caddy 3; SEAT Altea 1; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Jetta 5; SEAT Leon 2; Volkswagen Touran 1 | |
EA189 | 1.6 | CAYC | 4 εν σειρά | 16 | 105 | 250 | Ψεκασμός κοινού δοχείου (Common rail) | 2009 | Škoda Rapid 1; Audi A3 8P; SEAT Ibiza 4; Volkswagen Passat B7; Škoda Octavia 2; SEAT Leon 2; Škoda Yeti; Volkswagen Golf 6; Škoda Superb 2; Volkswagen Jetta 5 |
1.9 | CAAC | 4 εν σειρά | 16 | 140 | 340 | Ψεκασμός κοινού δοχείου (Common rail) | 2009 | Volkswagen Multivan T5; Volkswagen Caravelle T5; Volkswagen Transporter T5 | |
EA288 | 1.6 | DCXA | 4 εν σειρά | 16 | 120 | 250 | Ψεκασμός κοινού δοχείου (Common rail) | 2014 | Škoda Superb 3; Volkswagen Passat B8 |
2.0 | DBGC | 4 εν σειρά | 16 | 150 | 340 | Ψεκασμός κοινού δοχείου (Common rail) | 2016 | Škoda Kodiaq 1; Volkswagen Tiguan 2 | |
EA330 | 2.5 | BDH | V6 | 24 | 180 | 370 | Άμεσος ψεκασμός | 2004 | Audi A6 C5; Volkswagen Passat B5; Audi A4 B6 Cabrio |
EA381 | 2.5 | BJK | 5 εν σειρά | 10 | 109 | 285 | Ψεκασμός κοινού δοχείου (Common rail) | 2006 | Volkswagen Crafter 1 |
EA896 | 3.0 | CASA | V6 | 24 | 240 | 550 | Ψεκασμός κοινού δοχείου (Common rail) | 2007 | Volkswagen Touareg 1; Audi Q7 4L |
EA897 | 3.0 | CRCA | V6 | 24 | 245 | 550 | Ψεκασμός κοινού δοχείου (Common rail) | 2010 | Volkswagen Touareg 2; Audi Q7 4L |
EA898 | 4.2 | CKDA | V8 | 32 | 340 | 800 | Ψεκασμός κοινού δοχείου (Common rail) | 2010 | Volkswagen Touareg 2 |
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των κινητήρων TDI
Δυσλειτουργίες | Κινητήρες |
Απαιτείται συχνά να ρυθμίζεται η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία υψηλής πίεσης. | 1T; BDH |
Η κεφαλή των κυλίνδρων μπορεί να υποστεί παραμόρφωση εξαιτίας της υπερθέρμανσης του κινητήρα, κάτι το οποίο οφείλεται σε δυσλειτουργία του συστήματος ψύξης. | 1T |
Η πολλαπλή εισαγωγής χαρακτηρίζεται επιρρεπής στην εμφάνιση ρωγμών. | BAC |
Οι τσιμούχες των μπεκ ψεκασμού και της δεύτερης αντλίας χάνουν τη στεγανότητά τους με το πέρασμα του χρόνου. | AJS; AWX; BAC |
Τα γρανάζια του μηχανισμού χρονισμού των βαλβίδων χαλούν γρήγορα. | AJS |
Οι βάσεις των βαλβίδων καίγονται έπειτα από μια μεγάλη διανυθείσα απόσταση, κάτι που οδηγεί σε απώλεια της συμπίεσης του κινητήρα. | AFN |
Οι λεπίδες της τουρμπίνας ή η βαλβίδα EGR (ανακυκλοφορίας αερίων) κάποιες φορές μπλοκάρουν. | AFN; AWX; CAAC; BDH; BMM |
Η χρήση χαμηλής ποιότητας λαδιού κάνει τα έκκεντρα του εκκεντροφόρου ή τα υδραυλικά ωστήρια να χαλούν γρήγορα. | AWX; BJK |
Τα πιεζο-μπεκ καταστρέφονται συχνά. | BMM; CAYC; BJK; CKDA; CRCA; CASA; CAAC |
Τα στοιχεία στερέωσης των μπεκ ψεκασμού ξεσφίγγουν, με συνέπεια να προκύπτουν διαρροές. | BMM |
Προκύπτουν, συχνά, διαρροές κάτω από το καπάκι των βαλβίδων. | BDH; CAYC |
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ φράζει. | CAAC; DBGC; CKDA; CRCA; CASA; CAYC |
Η φλάντζα του εναλλάκτη θερμότητας ξεραίνεται συχνά, επιφέροντας διαρροή του ψυκτικού υγρού. | DCXA |
Τα πτερύγια στροβιλισμού της πολλαπλής εισαγωγής ενδέχεται να μπλοκάρουν με το πέρασμα του χρόνου. | CASA |
Σχόλιο