Μετάδοση Twin Clutch SST: σημαντικές πληροφορίες, είδη, χαρακτηριστικά & τεχνικές παράμετροι

Μετάδοση Twin Clutch SST: σημαντικές πληροφορίες, είδη, χαρακτηριστικά & τεχνικές παράμετροι

Η Twin Clutch SST, η οποία είναι επίσης γνωστή και ως Twin Clutch Sport Shift Transmission, αποτελεί μια 6τάχυτη αυτοματοποιημένη χειροκίνητη μετάδοση, διπλού συμπλέκτη και λειτουργία χειροκίνητου ελέγχου. Τοποθετείται στα αυτοκίνητα της Mitsubishi και σε κάποια μοντέλα του Γαλλικού Ομίλου PSA. Το συγκεκριμένο κιβώτιο ταχυτήτων δημιουργήθηκε από τη Mitsubishi Motors συνεργατικά με την εταιρεία Getrag (πλέον είναι γνωστή ως Magna PT). Έκανε το ντεμπούτο της στο Lancer Evolution X, το 2008. Διακρίνεται για τους σχετικά κοντινούς λόγους μετάδοσης, κάτι που ασκεί θετική επιρροή στη δυναμική του οχήματος, εγγονός με μεγάλη σημασία για τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Ο τρόπος λειτουργίας του Twin Clutch SST

Το Twin Clutch SST έχει ως βάση δυο ηλεκτροϋδραυλικούς συμπλέκτες, εκ των οποίων ο κάθε ένας ευθύνεται και για ένα ξεχωριστό σετ ταχυτήτων. Μόλις η μια ταχύτητα ενεργοποιηθεί, η δεύτερη έχει ήδη επιλεγεί και ενεργοποιείται με το που θα ενεργοποιηθεί ο αντίστοιχος συμπλέκτης. Η αλλαγή ταχυτήτων (σχέσεων) γίνεται με ομαλό τρόπο, χωρίς διακοπές στη ροή της ροπής. Έτσι, διασφαλίζεται η εξαιρετική δυναμική και η ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμων, ενώ γίνεται εφικτή η πιο σπορ οδήγηση.

Στην αυτόματη λειτουργία, η μονάδα ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων αποφασίζει ποια ταχύτητα πρέπει να επιλεγεί με βάση τις ενδείξεις/μετρήσεις από διάφορους αισθητήρες. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ λειτουργιών οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των Normal και Sport (και S-Sport σε κάποιες εκδόσεις). Αν χρειαστεί, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να μεταβεί σε χειροκίνητο έλεγχο. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να μεταφέρει τον λεβιέ των ταχυτήτων από τη θέση “D” σε μια ειδική υποδοχή και μετά, στις θέσεις “+” ή “-“, ή να χρησιμοποιήσεις τα αυτάκια του τιμονιού (paddle shifters).

 Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Twin Clutch SST

Κωδικός κιβωτίου ταχυτήτων Αριθμός ταχυτήτων (σχέσεων) Μέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτρα Μέγιστη ροπή, Nm Είδος συμπλέκτη Διάταξη αυτοκινήτου Έναρξη παραγωγής Εφαρμογή σε μοντέλα
SPS6 (6DCT470) 6 2.2 470 Υγρός Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD) 2008 Mitsubishi cX; Mitsubishi Outlander; Citroën C-Crosser; Galant Fortis; Peugeot 4007; Mitsubishi Lancer

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες

  • Ο αποσβεστήρας και τα ελατήρια ενδέχεται να χαλάσουν πρόωρα. Το πρόβλημα χειροτερεύει σε περίπτωση επιθετικού στιλ οδήγησης.
  • Η μετάδοση χαρακτηρίζεται ευαίσθητη στη βρωμιά. Τόσο το φίλτρο, όσο και το υγρό, απαιτείται να αλλάζονται συχνά.
  • Τα κανάλια του σώματος της υδραυλικής βαλβίδας και οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες φράζουν από τα προϊόντα φθοράς των δίσκων τριβής και των μερών του αποσβεστήρα, κάτι το οποίο επιφέρει δυσλειτουργίες στη μετάδοση.
  • Η μετάδοση έχει την τάση να υπερθερμαίνεται κι έτσι, το ψυκτικό υγρό απαιτεί τακτικό καθαρισμό.
  • Το στεγανοποιητικό κάλυμμα ενδέχεται να πάθει ζημιά λόγω εξαιρετικών δονήσεων, προξενώντας διαρροές στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων.
Το προφίλ σας είναι ο προσωπικός σας βοηθός.

Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων