Τι είναι το Sportmatic; Χαρακτηριστικά & τεχνικές παράμετροι

Τι είναι το Sportmatic; Χαρακτηριστικά & τεχνικές παράμετροι

Η Sportmatic αποτελεί μια λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων στις αυτόματες μεταδόσεις, που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα της Kia. Είναι διαθέσιμη τόσο ως εξοπλισμός τοποθετημένος από το εργοστάσιο, όσο και κατόπιν επιλογής για τις πιο πολλές σύγχρονες εκδόσεις. Η χρήση της γίνεται από το 2001. Η συγκεκριμένη λειτουργία βελτιστοποιεί τις επιδόσεις του οχήματος συγκριτικά με αυτές της κλασικής αυτόματης μετάδοσης.

Η αρχή λειτουργίας της

Η λειτουργία Sportmatic έχει ως βάση τις κλασικές αυτόματες μεταδόσεις με μετατροπέα ροπής και σετ πλανητικών γραναζιών. Το υλικολογισμικό της κάνει εφικτή τη χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων. Η μονάδα ελέγχου παίρνει τα δεδομένα που αφορούν στην επιλεγμένη από τον οδηγό ταχύτητα (σχέση) και την κλειδώνει σε ένα καθορισμένο εύρος έως κάποια συγκεκριμένη στιγμή. Για τη μετάβαση στη χειροκίνητη λειτουργία, θα πρέπει να μετακινηθεί ο λεβιές ταχυτήτων από τη θέση “D” προς τα αριστερά. Στη συνέχεια, η αντίστοιχη ένδειξη ανάβει στον επιλογέα, ειδοποιώντας σχετικά με τη χειροκίνητη λειτουργία. Για το ανέβασμα ή κατέβασμα, απαιτείται η κίνηση του λεβιέ στο “+” ή “-“, αντίστοιχα.

Οι δημοφιλέστερες μεταδόσεις με λειτουργία Sportmatic

Κωδικός μετάδοσης Αριθμός ταχυτήτων (σχέσεων)Μέγιστη ροπή, NmΜέγιστος κυβισμός κινητήρα, λίτραΕίδος κίνησηςΈναρξη παραγωγήςΕφαρμογή σε μοντέλα
A5GF152702.7Μπροστινή κίνηση (FWD) 2005Forte TD; Carnival VQ; Opirus LD; Carens UN; Magentis MG
A5SR255505.0Πίσω κίνηση (RWD), Τετρακίνηση (AWD)2007Mohave HM; Sorento BL
A6LF363803.8Μπροστινή κίνηση  (FWD), Τετρακίνηση (AWD)2009Sorento UM; Carnival YP; Sorento XM; Carnival VQ
A8LF183503.5Μπροστινή κίνηση (FWD), Τετρακίνηση (AWD)2016Sorento UM; Carnival YP; Sportage QL; Cadenza YG

Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες των μεταδόσεων με λειτουργία Sportmatic

ΔυσλειτουργίεςΜεταδόσεις
Τα σετ των πλανητικών γραναζιών χαλούν πρόωρα εξαιτίας του επιθετικού στιλ οδήγησης.A5GF1
Οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες καταστρέφονται γρήγορα.A5GF1
Οι αισθητήρες ταχύτητας εισόδου και εξόδου διαθέτουν μικρό κύκλο ζωής. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην υπερθέρμανση της μετάδοσης.A5GF1; A6LF3
Τα κανάλια του σώματος της υδραυλικής βαλβίδας φράζουν, προξενώντας δυσλειτουργίες στη μετάδοση.A5SR2
Οι σφήνες στο περίβλημα του διαφορικού ενδέχεται να καταστραφούν εξαιτίας του τακτικού και συνεχόμενου σπιναρίσματος των τροχών.A5SR2
Το πλαστικό κάρτερ είναι πολύ ευαίσθητο στις μηχανικές βλάβες.A6LF3
Τα σφάλματα του υλικολογισμικού προκαλούν δυσλειτουργίες στη μετάδοση.A8LF1

Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *