Ο κωδικός βλάβης P0108 σημαίνει ότι η τάση της πολλαπλής εισαγωγής του αυτοκινήτου βρέθηκε πολύ υψηλή. Αυτό ανιχνεύεται από το σήμα που μεταδίδει ο αισθητήρα πίεσης πολλαπλής εισαγωγής. Ο αισθητήρας παρέχει μια τάση εξόδου στη μονάδα ελέγχου κινητήρα, η οποία πρέπει να βρίσκεται εντός μιας ορισμένης τιμής αναφοράς, προκειμένου η μονάδα ελέγχου κινητήρα να μπορεί να ελέγχει τον αισθητήρα θέσης πεταλούδας γκαζιού και να διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Αυτό το εύρος αναφοράς είναι 0,5 έως 5 βολτ. Αν η τάση είναι πολύ υψηλή, θα παρατηρήσεις αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου, ανώμαλο ρελαντί, βλάβες και ασταθή επιτάχυνση του οχήματος.
Πιθανές αιτίες του κωδικού βλάβης P0108Αρχικά, σύνδεσε έναν σαρωτή OBD2 σε μια ειδική υποδοχή στο όχημα και διάβασε τους κωδικούς βλάβης. Στη συνέχεια, καθάρισε τον αισθητήρα MAP, χρησιμοποιώντας έναν ειδικό παράγοντα και βεβαιώσου ότι η καλωδίωση είναι ακέραιη, χρησιμοποιώντας ένα πολύμετρο. Μέτρησε την τάση στο ηλεκτρικό κύκλωμα και σύγκρινε την τιμή που προκύπτει με αυτήν που καθορίζεται στο εγχειρίδιο σέρβις του οχήματος.
Στη συνέχεια, βεβαιώσου ότι δεν υπάρχουν διαρροές στους σωλήνες και τα ακροφύσια χρησιμοποιώντας μια μηχανή εφέ καπνού για ανίχνευση. Εγκατάστησε καινούρια εξαρτήματα, αν αυτό χρειαστεί. Αν αυτό δε λύσει το πρόβλημα, μπορεί να χρειαστεί να εγκαταστήσεις έναν καινούριο αισθητήρα MAP.
Ο κωδικός βλάβης P0108 υποδεικνύει ότι η μονάδα ελέγχου κινητήρα έχει ανιχνεύσει υπερβολική πίεση στο σύστημα με βάση τις μετρήσεις που στέλνει ο αισθητήρας πίεσης πολλαπλής εισαγωγής (ή αισθητήρας απόλυτης πίεσης ή αισθητήρας MAP). Μετρά τη μεταβολή της πίεσης μέσω μιας αλλαγής στην ηλεκτρική αντίσταση. Ο αισθητήρας MAP παρέχει την αντίστοιχη τάση στη μονάδα ελέγχου κινητήρα με τη μορφή ηλεκτρικών σημάτων. Στην περίπτωση του κωδικού βλάβης P0108, η πίεση είναι πάνω από το εύρος αναφοράς, γενικά πάνω από 5 βολτ. Σε αυτή την περίπτωση, παρατηρείται αστάθεια στην εκκίνηση και λειτουργία του κινητήρα και μειώνεται η απόδοση καυσίμου.
Οι πιο συχνές αιτίες είναι οι εξής: ελαττωματικός αισθητήρας MAP, κακή συντήρηση του κινητήρα, ελαττωματικός αισθητήρας θέσης γκαζιού, ελαττωματικός αισθητήρας MAF, βραχυκύκλωμα ή ανοιχτό κύκλωμα, βλάβες στην καλωδίωση.
Ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να διορθώσεις τον κωδικό βλάβης είναι να αντικαταστήσεις τον ελαττωματικό αισθητήρα πίεσης πολλαπλής εισαγωγής με έναν καινούριο. Ωστόσο, είναι σημαντικό πρώτα να καθορίσεις προσεκτικά την αιτία της βλάβης, δηλαδή να κάνεις έναν λεπτομερή διαγνωστικό έλεγχο.
Ο κωδικός βλάβης P0108 δε μπορεί συνήθως να εξαφανιστεί από μόνος του, καθώς η πιο κοινή αιτία είναι ένας ελαττωματικός αισθητήρας πίεσης πολλαπλής εισαγωγής ή ένα πραγματικό πρόβλημα πίεσης.
Σου συστήνουμε να προβείς στις απαραίτητες επισκευές αμέσως, καθώς τα oι ενδείξεις βλάβης που εμφανίζει είναι ιδιαίτερα επιζήμιες για την απόδοση του οχήματος. Επιπλέον, η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου θα σε επιβαρύνει οικονομικά. Με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να προκληθεί σοβαρή βλάβη στον κινητήρα που θα είναι μια πολύ πιο δαπανηρή η επισκευή από την αντικατάσταση του αισθητήρα πίεσης πολλαπλής εισαγωγής.
Το κόστος επισκευής του κωδικού βλάβης P0108 είναι συνήθως το ίδιο με την τιμή ενός καινούριου αισθητήρα πίεσης πολλαπλής εισαγωγής, αφού είναι η πιο κοινή επισκευή, δηλαδή 30 με 100 ευρώ, ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου και τον τύπο του αισθητήρα, αν κάνεις την επισκευή μόνος σου. Άλλες εργασίες, όπως η επισκευή διαρροών και η αντικατάσταση καλωδίων, θα αυξήσουν το κόστος της επισκευής.
Κάντε ερωτήσεις ή μοιραστείτε την εμπειρία σας με τις επισκευές στο forum αυτοκινήτων. Εγγραφείτε σε ενημερώσεις, ώστε να μην χάσετε τις νέες οδηγίες.
Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων