Αν το όχημά σου εμφανίσει κάποια στιγμή τον κωδικό βλάβηςP0442 σε έναν σαρωτή OBD2, αυτό σημαίνει ότι η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου κινητήρα έχει εντοπίσει μια μικρή διαρροή στο σύστημα ελέγχου εκπομπών αναθυμιάσεων (EVAP). Ανιχνεύεται από τoν εγκέφαλο του αυτοκινήτου (ECU), όταν δε διατηρείται η απαιτούμενη πίεση στο δοχείο ενεργού άνθρακα (κάνιστρο) και οι βαλβίδες εξαέρωσης και εξαερισμού είναι κλειστές.
Πιθανές αιτίες του κωδικού βλάβης P0442Το να βρείς τις διαρροές που προκαλούνται από αυτόν τον κωδικό βλάβης δεν είναι εύκολο και για τον λόγο αυτό συστήνεται η χρήση ενός μηχανήματος που εντοπίζει τις διαρροές με τη χρήση καπνού. Το μηχάνημα αυτό δημιουργεί πυκνό καπνό που μέσω της θέρμανσης του ορυκτέλαιου, που σε κάποιες περιπτώσεις περιέχει μια χρωστική ουσία UV. Πιθανότατα, θα χρειαστεί να απευθυνθείς σε κάποιο συνεργείο. Επίσης, θα χρειαστεί να ελέγξεις την τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου για σημάδια παραμόρφωσης ή σκουριάς, αν έχει φθαρεί η φλάντζα ή το λαστιχάκι στεγανοποίησης. Σε αυτήν την περίπτωση η λύση θα είναι απλή, καθώς θα χρειαστεί αντικατάσταση των χαλασμένων τμημάτων. Επιπλέον, ανάμεσα στις συνιστώμενες εργασίες επισκευής περιλαμβάνεται και ο έλεγχος της ακεραιότητας της καλωδίωσης.
Αν το όχημά σου εμφανίσει κάποια στιγμή τον κωδικό βλάβης P0442 σε έναν σαρωτή OBD2, αυτό σημαίνει ότι η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου κινητήρα έχει εντοπιστεί διαρροή στο σύστημα EVAP. Η διαρροή μπορεί να είναι πολύ μικρή, αλλά επηρεάζει τη λειτουργία του συστήματος και την ικανότητά του να επιστρέφει τους ατμούς του καυσίμου πίσω για καύση.
Συνήθως, η πιο κοινή αιτία του κωδικού βλάβης P0442 είναι η χαλαρή ή η κατεστραμμένη τάπα καυσίμου ή ένας φθαρμένος δακτύλιος στεγανοποίησης. Διαφορετικά, θα πρέπει να ελέγξεις αν υπάρχει κάποια μικρή διαρροή στο ρεζερβουάρ καυσίμου ή στο δοχείο άνθρακα (κάνιστρο).
Για να αποκατασταθεί ο κωδικός βλάβης P0442, απλώς άλλαξε την τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου. Αν υπάρχουν διαρροές στο σύστημα, πρέπει να επισκευαστούν. Μερικές φορές μπορεί να απαιτείται η επισκευή άλλων εξαρτημάτων που έχουν χαλάσει, όπως η βαλβίδα εξαέρωσης.
Aυτός ο κωδικός βλάβης δεν διορθώνεται από μόνος του, όμως, το πιο απλό που θα μπορούσες να κάνεις είναι να σφίξεις την τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου, που έχει χαλαρώσει.
Επειδή συχνά αυτός ο κωδικός βλάβης δεν παρουσιάζει συμπτώματα, πολλοί οδηγοί συνεχίζουν την οδήγηση χωρίς να γνωρίζουν ότι το όχημά τους έχει κάποια βλάβη και αυτή γίνεται αντιληπτή όταν ανάβει η προειδοποιητική λυχνία ελέγχου του κινητήρα. Παρόλα αυτά, θα ήταν ωφέλιμο να μην καθυστερήσεις την επίλυση του προβλήματος, καθώς το αυτοκίνητο επιβαρύνει με τις εκπομπές του την ατμόσφαιρα.
Το κόστος της επισκευής εξαρτάται από το είδος του προβλήματος, το μοντέλο και την έκδοση του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, μία μέση τιμή της αγοράς για ένα δοχείο ενεργού άνθρακα είναι τα 30 ευρώ, χωρίς τα έξοδα του συνεργείου. Αν διαθέτεις τις απαραίτητες δεξιότητες, μπορείς να κάνεις τις επισκευές μόνος σου. Επίσης, αν χρειαστεί να αλλάξεις την τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου δεν θα κοστίσει καθόλου ακριβά. Ενδεικτικά μια τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου universal μπορεί να έχει κόστος 2 ευρώ.
Κάντε ερωτήσεις ή μοιραστείτε την εμπειρία σας με τις επισκευές στο forum αυτοκινήτων. Εγγραφείτε σε ενημερώσεις, ώστε να μην χάσετε τις νέες οδηγίες.
Για να κατεβάσετε το app:
Παρακολούθηση εξόδων, μητρώο αυτοκινήτου, πρόγραμμα αντικατάστασης, αποθήκευση αγαπημένων υλικών, σημειώσεων & εγγράφων